De Walde JO11-1 - Oudehaske JO11-1

De Walde JO11-1

Oudehaske JO11-1

7 oktober 2017 9:00

De Jo 11-1 is een groep fanatieke jongens die vorig seizoen samen in de jo 9 voetbalden. Mooi dat ze als team met aanvulling van Joris nu als jo 11 verder kunnen.

De bekerwedstrijden hebben de jongens het erg zwaar gehad. Tegen de teams met voornamelijk tweede jaars e pupillen gingen de jongens met dikke nederlagen van het veld af. Duidelijk dat ze nog vele stappen hebben te maken. Maar ondanks dat bleven de mannen wel tot het eindsignaal knokken wat ik heel knap vind!

Zaterdag 9 oktober mochten de toppers van de jo 11-1 al weer vroeg op pad. De uitwedstrijd tegen de walde stond op het programma. De eerste twee wedstrijden van de competitie hebben de mannen er al weer op zitten. De eerste wedstrijd gewonnen en de tweede werd gelijk gespeeld.

De jongens hadden er weer zin in. Nog even een kleine bespreking vooraf. Proberen om iets meer rust aan de bal, lef hebben en vooral veel voetbalplezier waren de woorden. Nog even de opstelling door spreken. Het was duidelijk dat ze er klaar voor waren.

Er werd meteen volop gestreden voor elke bal. Prima aanvallen met mooie acties. Maar helaas werd het eerste doelpunt door de walde gemaakt die ook lieten zien goed te kunnen voetballen.

Na een mooie actie schoot Yvar de bal er keurig in. Achterin hielden Karst en Gjalt de boel dicht. Gjalt kroop telkens mooi voor de tegenstander en dribbelde langs de lijn rustig een paar tegenstanders voorbij of gaf een mooie pass naar voren. Ook Karst liet zien dat hij als verdediger heus ook wel wat skills in huis had!!!! Mochten ze er toch door heen komen stond daar nog Jelmer in het doel die laat zien goed te kunnen keepen. Op het middenveld werd hard gewerkt door Joris en Egbert. Jurjen haalde een paar keer prachtig over rechts de achterlijn waarna een mooie voorzet volgde. Op links Yvar en dan onze snelle hard werkende spits Lammert. Die een paar keer gevaarlijk voor de goal kwam, maar ook vaak mee verdedigde! Het bleef lang 1-1. Totdat Yvar een prachtige pass op Lammert gaf die de bal er mooi in knalde! Yes!!, met een 1-2 voorsprong op naar de welverdiende limonade.

Na een paar kleine aanwijzingen en de nodige complimenten voor de jongens op naar de tweede helft. Jelmer ging voetballen en Joris de tweede helft op de goal. Hoe het score verloop precies verliep weet ik eigenlijk niet meer precies. Maar dat het lange tijd spannend was wel. Volgens mij maakte de walde er 2-2 en 3-2 van. We hadden begin van de tweede helft best nog wat kansjes die net niet benut werden. En ook de Walde kwam nog een paar keer gevaarlijk vlak bij onze goal. Maar Joris besloot er niks meer door te laten. Goed gekeept hoor! Toen kregen we een corner. De bal werd hoog voor het goal geschoten en Jelmer kopte em prachtig binnen!!!!!!! Helemaal blij met zn kopgoal! 3-3!

Daarna maakte Jurjen nog 2 goals. Mooie afstandschoten! Een heuse specialiteit van deze topper. Yvar maakte ook nog een goal waardoor de eindstand 3-6 werd. Leuke wedstrijd, spannend ook. Er staat een echt team op het veld die allemaal keihard voor elkaar werken. Die plezier in het voetbal hebben en steeds meer leren en beter worden.

Ik heb de eer om deze leuke groep te trainen en af toe te coachen bij een wedstrijd. Elke training en elke wedstrijd doen ze erg hun best! Wat een toppers allemaal. Zaterdag mogen ze weer thuis strijden voor drie punten.

En trotse trainster/coach en supporter.