Oudehaske verliest van QVC

3e klasse A

17 februari 2018 14:30

Onbekend

Afgelopen zaterdag moest Oudehaske uit naar Stavoren om daar tegen QVC te spelen.

Voor het eerst sinds lange tijd kon Trainer Tjalling Bergstra weer beschikken over een complete selectie. Jordy was er na maanden weer bij in de start elf. Sebastiaan, Nick, Gijsbert en Gerrit zaten op de bank deze middag.

Oudehaske begon beroerd aan de wedstrijd en mocht van geluk spreken dat het na 5 minuten niet met 2-0 achterstond. Het duurde 10 minuten voordat Oudehaske zich meldde voor het doel van QVC het schot van Hiele ging net naast de verkeerde kant van de paal. QVC bleef echter de betere ploeg  met name in de omschakeling waren zij gevaarlijk en moest Hendrik een aantal malen redding brengen. Na een half uur spelen kwam QVC door een mooi doelpunt van Erik Jan Pluister op een verdiende 1-0 voorsprong. Oudehaske kreeg nog wel een paar kansjes maar de scherpte ontbrak en zo brak de rust aan met een 1-0 achterstand en daar mocht Oudehaske niet over klagen.

Na rust begon Oudehaske goed aan de 2e helft en was binnen 2 minuten 2 maal dicht bij de gelijkmaker. Oudehaske bleef sterker en had pech dat een schot van Joram net werd geblokkeerd. Op een uur spelen kwam Sebastiaan voor Rick. Oudehaske kreeg steeds meer greep op de wedstrijd maar tot echt grote kansen kwam het niet.  Na 70 minuten moest QVC verder met 10 man toen een speler onnodig doorliep op Hendrik en zijn 2e gele kaart kreeg. Oudehaske probeerde de gelijkmaker te maken maar het was het steeds net niet. Zo ging een prachtig schot van Souffian net naast een  dikke kopkans van Joram was te slap ingekopt en ook een vrije schietkans van Robbert werd te slap ingeschoten en hobbelde naast het doel. In de 80e minuut kwam QVC op 2-0. Oudehaske verdedigde weer eens toeristisch uit en Erik Jan Pluister was doortastender en schoot strak binnen. De wedstrijd was nu wel gespeeld. Oudehaske probeerde nog wel de aansluitingstreffer te maken maar tot echte daden kwam het niet. Zo verloor Oudehaske opnieuw in korte tijd en dat was terecht, QVC was beter en wilskrachtiger dan Oudehaske deze middag. Wil Oudehaske nog blijven meedoen om de titel dan zullen de bakens de komende weken wel moeten worden verzet, want op deze wijze gaat het zeker niet lukken en dat zou zonde zijn want er zit meer dan voldoende voetbal in de ploeg om mee te kunnen doen.

Volgende week moet Oudehaske wederom uit dan naar rode lantaarndrager WPB uit Sneek. Laten we hopen dat daar de weg omhoog weer wordt gevonden.

Voor het zover is moet Oudehaske woensdagavond eerst spelen voor de beker. Ook dit is een uitwedstrijd tegenstander is dan de koploper van de zondag 1e klasse Alcides in Meppel aanvang is 20.00.u.