Oudehaske wint van Willemsoord

Oudehaske 1

Willemsoord 1

10 februari 2018 14:30

Na de nederlaag tegen DWP was het afgelopen zaterdag zaak om de wedstrijd tegen Willemsoord om te zetten in winst. Vooraf geen gemakkelijke opgave omdat Oudehaske in competitie verband nog geen punt wist te pakken tegen deze tegenstander.
Ook deze zaterdag kon trainer Tjaling Bergstra niet over een complete selectie beschikken.
Sebastiaan stond nog op de skipiste, Rick was niet fit genoeg en Jordy nog niet wedstrijd fit maar heeft al wel een volle wedstrijd bij het 2e gespeeld en lijkt op de weg terug.
Hendrik, Wilmer en Ralf waren wel weer terug en startten in de basis.

Het begin van de wedstrijd was voor Willemsoord na 2 minuten waren zij al dicht bij de openingstreffer maar de bal ging uiteindelijk voorlangs. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam Oudehaske beter in de wedstrijd en kregen wat kleine kansjes. In de 22e minuut kwam Oudehaske op een 1-0 voorsprong na een voorzet van Joram schoot Gijsbert in 2x de bal binnen. Lang duurde de voorsprong echter niet de gelijkmaker lag er 2 minuten later al in.
Gijsbert kon een voorzet er niet tijdig uithalen en Nick had pech dat zijn bal precies in de voeten van een speler van Willemsoord kwam en die kon makkelijk binnen schieten.
Hierna werd de wedstrijd gelijkwaardig en waren er kansen over en weer. Vlak voor rust kwam Oudehaske op een 2-1 voorsprong. Hiele bracht de bal voor en Robbert kopte prima op doel maar de bal belande op de lat, de bal kwam terug van de lat en Robbert prikte  prima binnen. Dit was tevens ook de ruststand.

Na rust was het weer Willemsoord die goed uit de startblokken kwam. Kregen 2 dikke kansen maar Hendrik redde Meesterlijk.  Oudehaske kwam beter in de wedstrijd en kregen ook kansen maar de bal wilde er steeds net niet in. Zo ontspon een wedstrijd die Oudehaske onder controle had en Willemsoord voelde dat het uit hun handen glipte. Hierdoor probeerden zij door vervelende overtredingen te maken en te provoceren Oudehaske uit het ritme te krijgen, maar Oudehaske trapte daar deze keer niet in. Bleef rustig, gaf niet veel weg en bleef gedoceerd aanvallen en probeerde zo de 3-1 te maken.
Willemsoord ging echter steeds verder op zoek naar de grens en Arbiter Blom had op het laatst kramp in de arm van de vele gele kaarten die hij moest tonen in de 2e helft aan met name Willemsoord spelers. Wat een vervelende ploeg eigenlijk om tegen te spelen.
Vlak voor het einde van de wedstrijd vond een Willemsoord speler het nodig Hendrik tegen de grond te lopen nadat hij de bal al lang en breed in de handen had. Scheidsrechter Blom gaf hier terecht geel voor, de 8e !! kaart voor Willemsoord en de 2e voor deze speler en rood dus. Nadat de bijbehorende vrije trap was genomen floot Arbiter Blom direct af.
Hij was er wel klaar mee met de spelers van Willemsoord zij hij later.

Zo boekte Oudehaske voor het eerst een overwinning op Willemsoord en blijft het koploper.
Wat dit waard is, is door de vele afgelastingen van de laatste weken moeilijk in te schatten.
De stand is behoorlijk vertekent en dat zal voorlopig ook wel zo blijven, jammer eigenlijk maar het is niet anders.

Volgende week moet Oudehaske naar Stavoren, tegenstander is dan QVC aanvang is om 14.30.u.