Spectaculaire vechtpartij tijdens teamuitje Oudehaske J012-1

16 november 2021 18:30

Zo halverwege de 1e seizoenshelft was het dan eindelijk zover, het teamuitje van vv Oudehaske JO12-1. Coach André Schoonhoven probeert daarmee nog meer voetbalbeleving en teamgeest te creëren. Naast hard trainen en alles geven in wedstrijden, zijn het teamuitjes en teambuildingsactiviteiten die daarvoor zorgen. En naast de spectaculaire wedstrijden, acties en goals zijn teamuitjes, kampen en toernooien de momenten die men zich later herinnerd.

De spelers hadden tot aan de aankomst op de Celciusweg te Leeuwarden geen idee wat hun te wachten stond. Er werd onderweg dan ook driftig gespeculeerd. Eenmaal op de parkeerplek werd het gelijk duidelijk. Kartbaan Leeuwarden stond met grote letters op het bedrijfsbord boven de deur. Iedereen was gelijk enthousiast, en ja hoe kan het ook anders. Zeker in dit Verstappen tijdperk droomt bijna iedere Nederlander er wel eens van om als coureur over het asfalt te razen? En dat is dan ook precies de bedoeling tijdens dit sportief en actief teambuildingsuitje.

Met eenzelfde focus, passie en strijdlust als op het voetbalveld nemen de spelers van JO12-1 het dit keer tegen elkaar op in een ware mini Grand Prix. Na een kort maar krachtige uitleg van de regels en veiligheidsinstructies, hezen de mannen zich in hun race-overall, balaclava, nekbeschermer en helm. Vervolgens werd in een spannende gang vanuit de paddock richting de racebaan gelopen. Daar volgde eerst een trainingsronde waarin de coureurs één met hun bolide en het circuit konden worden. Hierin was een klein verschil tussen de ervaren racers en de rookies te noteren.

Nadat in de training de coureurs langzaam de limiet van hun kart en rijkunsten hadden gevonden, startte de kwalificatie. Net als in de F1 zou de kwalificatie bepalen wie vanaf Pole position mocht starten en wat de verder startvolgorde zou worden. Na een hevige strijd werd bepaald dat Fernan in de 1e en Niels in de2e finale vanaf pole position mocht starten.

Foto_14-11-2021_16_28_29.jpg
Na een broodnodige onderbreking maakten de mannen zich op voor de grand finale. Op volgorde van de kwalificatie - nestelden de karts zich in de startgrid achter de pace-Car voor de start. Na de opwarmronde waarin de banden werden opgewarmd reed de pace-car de pitlane in en ging het los. In de 1e finale won Brend overtuigend door een goede downforce en F-duct. Steven en Fernan volgden met een strakke tijd, gevolgd door Wybe en Jarno die enigszins achterop waren geraakt door motorproblemen en graining, het oprullen van de banden.

De 2e finale begon super spannend, want na de start ontstond er gelijk een keihard gevecht tussen Mark en Niels. Beide ervaren racers verzeilden in een spartaans gevecht, waarbij voor iedere millimeter werd geknokt. Evenals bij de strijd tussen Verstappen en Hamilton wilden beide kemphanen niet voor elkaar onder doen. Hierbij werd zelfs een tik en beuk niet geschuwd. Het was uiteindelijk dan ook een kwestie van tijd totdat de gele vlag (gevaarlijke situatie) werd getoond. Uiteindelijk na wat spinning en onderstuur van Mark wist Niels zich los te rijden. Met Niels zijn overtuigende racepace kregen Jurre, Nikai en Arent elk nog de blauwe vlag. Deze wordt getoond wanner de coureur in kwestie zijn snellere achtervolger zsm moet laten passeren.

Na de grote finales bleek dat de spelers van JO12-1 allemaal winnaars zijn. Na een culinaire versnapering en wat drinken mochten alle spelers op het podium plaatsnemen om uit handen van wedstrijdleiding een medaille in ontvangst te nemen. En dat is teamspirit in optima forma: pure winst!

Foto_14-11-2021_13_54_42.jpg