Guess who are back?

31 augustus 2021 17:15

Na de welverdiende zomervakantie stond afgelopen zaterdag onze eerste oefenwedstrijd van het seizoen op het programma. Vorig seizoen nog JO13-1, nu JO14-1 (voor de oudere lezers: dat zijn eerstejaars C-junioren).

Is er veel veranderd? Nou eigenlijk niet: Pim, Gjalt, Dani, Egbert, Jelmer, Yvar, Rimon, Jurjen, Lammert, Karst en Kim zitten nog steeds in het team. Nieuw in het team zijn Brent, Mark en Tim al is “nieuw” misschien niet helemaal het juiste woord: ze trainden namelijk vorig seizoen al een poosje mee en hebben ook al eerder wedstrijden meegespeeld.

In plaats van 2 x 30 minuten gaan we nu 2 x 35 minuten spelen per wedstrijd maar voor de rest geldt nog steeds dat de bal rond is, dat we elf tegen elf spelen, dat je speelt zoals je traint, dat de vleugels het breed moeten houden, dat de backs moeten “knijpen”, dat je scherp moet beginnen aan de wedstrijd, dat je “goed moet staan”, dat je het eerste duel moet winnen, dat je …. Johan Cruijff zei het al: “Voetballen is simpel, maar wat moeilijk is, is simpel voetballen”.

We gaan jullie dit seizoen weer op de hoogte houden van het wel en wee van dit team. We zijn nog niet zover dat we door Disney camera’s worden gevolgd voor een real life documentaire maar via deze website gaan we jullie wel op de hoogte houden  van alle hoogte- en dieptepunten die we dit jaar ongetwijfeld gaan beleven.

De wedstrijd tegen Nieuweschoot? We hadden met elkaar afgesproken dat het niet zou gaan om winnen of verliezen maar dat we gewoon weer lekker met z’n allen zouden gaan voetballen en dat ook nog mét publiek langs de zijlijn! Maar vooruit: we hebben gewonnen met 5-1. De doelpuntenmakers waren Mark, Tim, Yvar (2x) en Jurjen.

Oant sjen op Sportpark Pieter Bultsma!

Groeten van JO14-1