Overzicht trainer/coaches en leiders jeugdteams (2021/2022)

30 juni 2021 19:30

Nog net voor de einde van dit seizoen, geven we hierbij alvast per jeugdteam het overzicht van de jeugdtrainers en teammanagers (leiders).

Trainer-Coach

JO8-1

Kabouters

Rol van de trainer
De trainer werkt wekelijks met spelers en voert vanuit onze voetballeerlijn een jaarprogramma uit met duidelijke en leeftijdsspecifieke leerdoelen. De trainer heeft daarom een belangrijke, bepalende stem bij het kiezen van de speelwijze en het maken van de opstelling. Bij voorkeur is de trainer ook de coach langs de lijn tijdens wedstrijden. En als dat niet zo is, dan overlegt de leider met de trainer waarbij het advies van de trainer bindend is. Kortom binnen het is de trainer die primair verantwoordelijk en bezig is met het voetbaltechnische deel.

De coördinatie en afstemming op het gebied van trainingen vindt plaats tussen de technische jeugdcommissie (TJC) en jeugdtrainers en vice versa. De TJC ondersteunt de trainers en begeleidt hen (waar nodig) qua oefenstof en werkwijze.

Rol van de leider
Leiders hebben meer de rol van teammanagers die met ouders communiceren, zorgen voor organisatorische zaken van het team en allerlei zaken rondom wedstrijden regelen zoals het was- en rijschema. Ook zorgen zij voor een goede en veilige sfeer in het team. Daarnaast zijn zij aanspreekpunt voor de jeugdcommissie. Kortom, de leider verantwoordelijk voor al het reilen en zeilen binnen het team, behalve het voetbaltechnische deel.

De in het overzicht genoemde teammanagers zijn eerste aanspreekpunt voor de jeugdcommissie en jeugdcoördinatoren. Dat laat onverlet dat een jeugdteam meerdere co-leiders kan hebben.

Voor vragen, ideeën, suggesties en wat dan kan ook kunnen leiders terecht bij de jeugdcoördinator van zijn afdeling (pupillen, junioren of meidenvoetbal).

Schema trainingstijden
De trainingstijden voor het nieuwe seizoen worden zo snel mogelijk bekend gemaakt. Ten eerste zijn een aantal trainers nog in afwachting van werk-, studie of schooltijden. Ten tweede is het op maandag, dinsdag en donderdag op bepaalde tijden erg (te) druk op het trainingsveld, in overleg met de betreffende trainers kan het daarom zijn dat er nog wat geschoven en gepuzzeld moet worden. Houdt de website daarom goed in gaten, zodra de trainingstijden bekend zijn zal dat ook zsm nieuwe team-appgroepen bekend worden gemaakt.

De Jeugdcommissie