Sneek Wit Zwart JO15-2 straft stroef Oudehaske JO15-1 af

22 juni 2021 16:15

Op zaterdag 19-06-2021 stond dan eindelijk de 2de competitiewedstrijd op het programma voor Oudehaske JO15-1. De medische staf had het nog niet voor elkaar gekregen om Simon Jelmer op tijd fit te krijgen voor die duel. Gelukkig wilde Jikke wel weer een helft meespelen. Op vrijdag kreeg de JO15-1 nog hulp uit onverwachte hoek. VV Drachten durfde het niet op te nemen onze jongens van de JO13-1. Door snel schakelen werden hier nog 2 spelers op huurbasis gecontracteerd. Hierdoor kon de JO15-1 beschikken over een selectie van 14 spelers.

Waar Oudehaske beschikt over één van de beste kunstgrasvelden van de gemeente, toch werd de wedstrijd gespeeld op de plaatselijke steppe. Zoals het welbekende liedje van Acda en de Munnik, zo groen als gras, was hier geen sprake meer van. Het veld heeft te lijden gehad van de droge periode. Hierdoor waren grote gedeeltes erg bruin geworden. Nadat Sven de spelerspassen van onze leeuwen had gecontroleerd, werd er uiteindelijk afgetrapt met de volgende 11 spelers.

Het doel werd verdedigd door Ma(nuel)ts Bauer. Achterin stonden: Christian, Henri, Teye en Ali. Op het middenveld was er plek voor: Ruben, Pieter en Julian ©. Voorin stonden Stijn, Jikke en Lars. De bank werd warm gehouden door: Daan, Yvar en Dani.

Net zoals twee weken geleden begon Oudehaske ook erg goed aan deze wedstrijd. De tegenstander werd van het kastje naar de muur gespeeld. Tot echt grote kansen leidde dit niet, maar de toon was wel gezet. Na een corner van SWZ, kwam de bal bij Julian. Deze speelde Lars aan die zag dat Stijn de brommer alvast had aangezet. Met een goede steekbal, kwam Stijn oog in oog te staan met de keeper van SWZ. Iedereen zit vol van de counter van Belgie tegen Japan op het WK van 2018 in de laatste minuut (https://www.youtube.com/watch?v=agYfgPGasu4 ). De counter die hier op de mat werd gelegd, was misschien nog wel sneller. Helaas leverde deze geen doelpunt op.

Niet veel later was het dan toch 1-0. Lars werd de diepte in gestuurd en slalomde op de achterlijn, of net over de achterlijn langs een aantal tegenstanders. Net als twee weken geleden werd er gewacht op het fluit en vlagsignaal. Toen dit uitbleef, schoot Lars de bal via de beide palen binnen vanaf de achterlijn. Helaas kon Oudehaske niet lang genieten van deze voorsprong. SWZ dat steeds beter in de wedstrijd kwam, maakte al snel weer gelijk. Na deze gelijkmaker begon Oudehaske pas echt z’n klasse te laten zien. Het liep dan ook uit naar 3-1 door doelpunten van Christian en Julian. Het doelpunt van Julian was van grote schoonheid. Hij liep slim uit de rug van zijn tegenstander vandaan, de bal van Lars was precies op tijd alleen wat aan de hoge kant. Met een karate achtige trap, nam Julian de bal aan. Denk hierbij aan Louis van Gaal als coach bij Ajax. Hij nam de bal nog één keer goed mee en schoot hem precies in de hoek. Vlak hierna maakte Christian de 3-1 door een mooie steekpass van Ruben over de bal over de keeper heen te schieten. Helaas dacht Oudehaske dat de rust was aangebroken terwijl er nog een aantal minuten te spelen waren. Deze minuten werd er zo slecht gevoetbald, dat Oudehaske en SWZ gingen rusten met een 3-3 ruststand. Voor het publiek een mooie wedstrijd om te zien. Voor de technische staf een aanslag op het hart.

Over de tweede helft kunnen we kort zijn. Yvar bekroonde een goede wedstrijd met zijn eerste doelpunt voor de JO15-1. Oudehaske kwam hierdoor nog even op een 4-3 voorsprong. Het werd uiteindelijk 4-8 voor SWZ. Waarbij er wel gezegd moet worden dat Oudehaske het flink heeft laten lopen.

Gelukkig kunnen ze het deze week weer recht zetten in de wedstrijd tegen de Heerenveense boys. Vorig jaar voor de corona stop verloor Oudehaske hier met 2-0 na een spannende wedstrijd. Deze editie zal om 12:15 starten. Dus bij deze een oproep aan alle ouders om de broodjes alvast in te slaan en lekker te gaan lunchen op sportpark de Akkers in Heerenveen. Er is namelijk weer publiek toegestaan bij de wedstrijd!!