Na 238 zonder wedstrijden mag de JO13 weer los

8 juni 2021 8:00

Precies 238 dagen na onze laatste wedstrijd tegen CVVO stond afgelopen zaterdag de eerste wedstrijd om de Regio Cup op het programma. Aan de voorbereidingstijd kon het dus niet liggen.

De afgelopen zeven en een halve maand heeft de JO13-1 drie keer in de week getraind (trainingsopkomst ongeveer 98%) en nu mocht er dus eindelijk weer een wedstrijd worden gespeeld en wel in Beetsterzwaag tegen het plaatselijke De Sweach. We moesten het vandaag met precies 11 spelers zien te rooien. De starting XI voor Oudehaske waren Jelmer op doel, de achterhoede werd gevormd door Gjalt, Jurjen, Karst en Pim, het middenveld bestond uit Rimoun, Egbert en Dani en de drie voorwaartsen waren Kim, Lammert en Yvar.

Na wat tactische verhalen en een goede warming up (op een biljartlaken, dat moet gezegd) was het dan om 11.30 zover: de scheidrechter floot voor het begin van de wedstrijd. Na welgeteld 14 seconden (!) scoorde Yvar de mooie 0-1. Daarna ontspon zich een erg aantrekkelijke 1e helft die op en neer ging: De Sweach scoorde na 10 minuten de 1-1 maar in de 18e minuut en vlak voor rust scoorde Yvar zijn tweede en derde goal waardoor we gingen rusten met een 1-3 tussenstand. Na de welverdiende rust zorgde de tweede helft toch voor een ander beeld: Oudehaske werd sterker en sterker. Voetballend en conditioneel werd De Sweach vakkundig aan flarden gespeeld. De Sweach kwam weliswaar door een beetje concentratieverlies nog wel 2x tot scoren maar Kim en Lammert scoorden beide ook nog 2x voor Oudehaske waardoor de eindstand 3-7 werd.

Eerlijk is eerlijk: toen was de pijp wel zo ongeveer leeg. Het gezegde “moe maar voldaan” was niet eerder zo van toepassing als deze keer. En het allermooiste? Volgende week spelen we alweer een wedstrijd!