Kaboutervoetbal voor kinderen van 4 – 6 jaar

20 mei 2021 18:00

De tijd dat je vanaf je 6e pas kan voetballen bij voetbalvereniging Oudehaske is binnenkort voorbij. Vanaf de start van het nieuwe seizoen 2021/2022 eind augustus willen we starten met het zogenaamde ‘Kaboutervoetbal.’

Voor wie is het?
De bedoeling van het kaboutervoetbal is om kinderen vanaf 4 jaar (groep 1, 2 en 3) op een speelse wijze kennis te laten maken met voetballen. Jongens, meisjes, klein, groot, iedereen is welkom!

Het grootste deel van de training wordt er uiteraard met de bal gespeeld, maar het is nog geen ‘echte’ voetbaltraining. Kaboutervoetbal draait om het plezier van samen lekker buiten bezig zijn, het bevorderen van de motorische ontwikkeling én spelenderwijs kennis maken met voetballen.

Hoe werkt het?
In het kaboutervoetbal zijn er nog geen echte wedstrijden tegen andere verenigingen, maar wordt één keer per week in een veilige omgeving getraind op het sportpark van vv Oudehaske. De trainingen hebben een speels karakter waarbij het niet alleen draait om het spelenderwijs leren omgaan met de bal, maar ook goed leren omgaan met elkaar zoals dat hoort in een teamsport.

Tijdens de trainingen, die ongeveer een uur duren, leren de kinderen op speelse wijze ‘één te worden met de bal’ en worden zij bekend gemaakt met het voetbalspel. Zo wordt de aansluiting naar de pupillenteams (vanaf 6 jaar) voorbereidt.

Wanneer is het?
Vanaf september 2021 wordt kaboutervoetbal eens per week op een doordeweekse (woensdag)middag na schooltijd georganiseerd. De training  vindt plaats op het Sportpark van vv Oudehaske. De kinderen worden verzocht om dan 10 minuten van tevoren aanwezig te zijn, zodat de training op tijd kan starten.

*Als het te koud of te nat is dan kan een training eens worden afgelast, maar in principe wordt er altijd (muv schoolvakanties) getraind. Of een training al dan niet doorgaat wordt gecommuniceerd door de trainer.

Welke kleding moet mijn kind aan?
Voor sportschoenen (echte voetbalschoenen zijn nog niet noodzakelijk), sokken en een trainingspak dient u zelf te zorgen.

Hoe zit het met lid worden en wat zijn de kosten?
U kunt uw zoon of dochter aanmelden via de website www.vvoudehaske.nl als trainend lid. De contributie van mini-pupillen is slechts € 38,50 per jaar. Daarnaast kan iedereen ook eerst een maand gratis proeftrainen  om zo uit te proberen of het wat voor uw kind(eren) is.

Nieuwsgierig geworden?
Als u geïnteresseerd bent en denkt dat kaboutervoetbal past bij uw kind(eren), dan kunt u informatie inwinnen of uw kind(eren) voor een maand proeftrainen aanmelden via het e-mailadres [email protected].

Ook mensen die de activiteiten voor de Kabouters willen begeleiden, kunnen zich via dit emailadres aanmelden. Voor meer informatie kunt u ook bellen met Leon Leekstra (tel. 06-31010454).