Afmelden lid

Algemeen
Het verenigingsjaar loopt van 1 juli tot en met 30 juni het jaar er op volgend. Opzeggen van het lidmaatschap door het lid of door de vereniging kan slechts geschieden tegen het einde van het verenigingsjaar en met een opzegtermijn van 4 weken. Echter, kan het lidmaatschap onmiddellijk worden beëindigd indien van de vereniging of van het lid redelijkerwijs niet gevergd kan worden het lidmaatschap te laten voortduren. JO9- en JO11- junioren kunnen hun lidmaatschap 2x per seizoen opzeggen. Voor 1 januari en voor 1 juli met inachtneming van een opzegtermijn van 4 weken.

Beëindiging van het lidmaatschap dient schriftelijk per brief of e-mail ([email protected]) bij de ledenadministratie te gebeuren. De vereniging verplicht zich de opzegging per mail te bevestigen.

Bij tussentijds vertrek vindt geen restitutie van (of een deel van) de contributie plaats. Het bestuur kan hier eventueel een uitzondering op maken maar te allen tijde dient de KNVB bondscontributie voor het gehele jaar door de leden te worden betaald. Op de bondscontributie zal geen of gedeeltelijke restitutie plaatsvinden.

Vermeld bij de afmelding in ieder geval de volgende gegevens:

• Je naam;
  • adres;
  • je lidnummer (indien bekend);
  • Een reden van afmelding wordt gewaardeerd.
Bij afmelding geldt
  • Directe opzegging van lidmaatschap dient plaats te vinden voor resp. 1 juni of 1 januari van het lopende seizoen. Dit voorkomt onnodige (financiële) afdracht aan de KNVB en last-minute herindelingen (of intrekken) van teams bij start van de competities;
  • Opzegging na genoemde data betekent alsnog betaling voor de komende contributieperiode (= half jaar).
  • Aan alle financiële verplichtingen jegens de club is voldaan.