In een gloednieuw tenue overloopt Oudehaske 4 zijn tegenstander

8501ES
JOURE

De opening:

Eindelijk! Het is Oktober en toch gaan we pas onze tweede wedstrijd van het seizoen 2021-22 spelen. Zonder surprise heeft iedereen zin in zijn broek, sokken, schoenen aan te trekken en... het gloednieuwe tenue. Nieuw want nog nooit gedragen maar die wacht 1 jaar op ons in een doos. Wij willen Meije en Oane bedanken voor deze zeer karakteristieke nieuwe oranje shirt. Elke speler heeft voor de gelegenheid een persoonlijk nummer gekregen en vooral een persoonlijke maat variërend van XS tot XXL, ik laat je raden wie welke maat heeft gekregen. De outfituitdeling ging gepaard met oranjekoek en koffie, bedankt voor het afhandelen hiervan! Om af te sluiten met dit nieuwe tenue: Het heeft speciale zorg nodig. Sommigen in de what's app-groep hebben heel veel (te?) ideeën ontwikkeld over hoe je kleding in de wasmachine kunt wassen, Jelle W. Ruben, Rene K. Vanaf nu is de shirt binnenstebuiten  na de wedstrijd te worden ingeleverd om het mooie VV Oudehaske logo niet te beschadigen.

De foto:

Wie nieuwjaar en nieuwe outfit zegt, zegt natuurlijk een teamfoto. Het veld van Joure, de tegenstander van vandaag, bleek de perfecte locatie om de foto te maken, bedankt Jorrit trouwens voor het maken van de foto. Door Photoshop kunnen we de achtergrond Joure veranderen in Oudehaske en dan kunnen we zeggen dat het professioneel werk is.

De wedstrijd:

Om te beginnen een dikke merci aan de jongeren van Oudehaske, die op een mooie manier Hoske 4 kwamen versterken: Jan B., Martin H., Hidde H., Thijs de J. en Djurre. Helaas kon ik geen volledige samenvatting van de wedstrijd geven omdat het te lang zou duren, maar kortom, Joure bood niet veel, om beleefd te zijn. Daarom waren er alleen opeenvolgende golven van aanvallen die min of meer goed georganiseerd waren, maar vooral over het algemeen zeer slecht werden afgewerkt. Hieronder per speler het aantal gescoorde doelpunten tov het aantal pogingen:

• Sander 2 goals/5 kansen, waaronder (alweer!) een kopgoal
  • Thijs 1 doelpunt / 5 kansen, bedankt  keeper trouwens (auto panna)
  • Martin 1 doelpunt / 3 kansen, goede mobiliteit aan zijn linkerkant
  • Marco 2 goals/4 kansen, waaronder 1 schot op de paal 5 meter van het doel na une action de classe mondiale
  • Baptiste 0 doelpunt / 4 kansen, maar wanneer ontgrendelt hij zijn teller? Aan de kansen ontbrakken zaterdag zeker niet.
  • Ruben 0 doelpunt / 2 kansen, waaronder een schot vanaf 18 meter op de lat (encore).
  • Jelmer 0 doelpunt / 2 kansen
  • Anderen 0 doelpunt / 5 kansen
  • Harmen …. Zijn zaak is moeilijk te analyseren. Wat moet je onthouden van zijn wedstrijd? Zijn 7 goals, ja ja je leest het goed 7! Of zijn 20 gemiste kansen? Soms zelfs zonder keeper in het doel of verdediger om hem te hinderen. Sommigen in de auto durfden zelfs te zeggen dat Harmen dramatisch slecht was. Wederom zal ik geen namen noemen om niet het risico te nemen dat deze mensen (meervoud!) de komende wedstrijden op de bank zullen zitten. Van daar om te zeggen dat onze nummer 9 despotisch en extreem gevoelig is, is er maar één stap. Sommigen zullen zeggen dat ik streng ben in de zaak van Harmen, het is mogelijk maar er is veel waarheid over mijn voorstellen hierboven. Het zal hem leren dat mijn naam niet  Batouw is maar Batou (Batoe), tot goed begrip.

Speciale vermelding voor de verdediging die voor de tweede keer op rij geen goals tegen kreeg, maar het zou tegelijkertijd een schandaal zijn aangezien het niveau van de tegenstanders.

Om de wedstrijd samen te vatten: 13-0 overwinning, 50 kansen om te scoren, 26% slagingspercentage… Pas de commentaires.

Bisous

De Fransman van Oudehaske, Batou