Oudehaske 4 gemakkelijk langs Creil/Bant 4

Creil-Bant 4

30 oktober 2021 14:30

J.H. Hak

Het was de week van de coming-out, of ook plat hollands gezegd  “uit de kast komen”, wanneer gaan we daar eens een ander uitdrukking voor bedenken of liever nog schrap het gezegde onmiddellijk. Waarom moet trouwens een homo uit de kast komen en een hetero niet!

De eerste professionele voetballer (man) bekende zijn liefde voor mannen. Was dat nu professioneel van hem, of is het juist onprofessioneel van de rest van professioneel voetballende mannen. Kijken we naar het vrouwenvoetbal dan wordt er geen moment over nagedacht, de vrouwen zelf al helemaal niet! Zijn vrouwen dan echt slimmer 😊 op dit terrein,  dus zeker wel.

VVO4 een liberaal ruim denkend team zit daar absoluut niet mee. Ontspannen, woensdag’s trainen, buiten een potje bier en zaterdag “match day” en een derde helft, maar vooral ’s-avonds weer gezond op de bank bij vrouw, vriendin, man of vriend(en).

Dat is afgelopen zaterdag niet helemaal geslaagd, wat er soms over een team hangt is niet te voorspellen. Probeer het voetballen op te lossen zeg ik dan maar, of in uiterste nood pas de beenklem toe van Remco, of je loopt je eens vast op Sieb of Oane. Kortom waar zijn de duels gebleven en moet er op ons niveau zo aan de noodrem getrokken worden. Resultaat gescheurde enkelbanden (4 weken niet voetballen) en een gebroken sleutelbeen (6 weken niet voetballen), bijna gekneusde ribben maar dat werd nog opgevangen door spieren- en vetmassa! Creil/Bant NIET bedankt en bedenk voor de volgende keer, los het eens voetballend op of erken je verlies in het duel maar trap niet achterlijk iemand van achteren neer!!!!!!!!!!!!!

Voetballend stonden we de eerste 10 minuten niet goed, toch slagen we erin met twee uitbraken gevaarlijk voor de goal te komen, eerst met Martin(man van de wedstrijd) en Jelmer, net over en de tweede met Martin en Marco 1-0. Even daarna een goede aanval met Ruben, via Baptiste naar Marco die met een geode schijnbeweging zich vrij speelt en 2-0 op het scorebord zet. De eerste uitvaller Krist dient zich aan en wordt goed vervangen door de uber duellist Jelle, altijd bal en man contact. Dit contact moet je niet in de 16 uitoefenen, daarover later meer.

In de tweede helft nog een aantal wissels, er wordt opnieuw sterk van achteruit opgebouwd, maar voetballend komen we niet bij de 16. Creil/ Bant wel, zelfs in de 16, het duel met Jelle wordt fataal afgestraft door de uitstekend fluitende scheids (jawel dat ik dat opschrijf) met een strafschop. (Jelle, volgende keer buiten de lijntjes kleuren) 2-1

Creil/Bant voerde de druk wel wat op, maar technisch kome we daar uit, met een keer raken vanaf linksachter Sanne naar Oane naar Baptiste door naar RM Sander, hij besluit een schot als een mortier te lossen, welke dus met een fantastische boog links in de goal beland vanaf ruim 30 meter, 3-1.

Hierna begon het rode kruis kwartier, waar is Jelle als je hem nodig hebt. Beide bikkels 1.69m werden hard onderuit gehaald, en dachten beiden na de val nog wel even door te kunnen. Echter het liep af met een ziekenhuisbezoek! Wellicht dat ze jullie als “sorry” nog een mud aardappels komen brengen.

Er valt nog een gele kaart? waardoor er 10 minuten zonder Oane wordt gespeeld. Maar ook met 10 man blijkt VVO4 te sterk waardoor dit verslag straks weer in de kast kan. Fijne week.