Oudehaske 1 kan dominant SWZ niet van de titel afhouden

8608XK
SNEEK
tel. 0515-413577

Afgelopen zaterdag stond de laatste speelronde van de competitie op het programma, dit tegen Sneek Wit Zwart. De Snekers moesten winnen om kampioen te worden, aan Oudehaske de taak om dit feestje te verpesten. Voor Oudehaske is het al een paar weken duidelijk dat er nacompetitie moet worden gespeeld om degradatie te voorkomen. Na een zwaar en lastig seizoen was het zaak om een goed gevoel over te houden aan de wedstrijd tegen Sneek Wit Zwart.

Met de nacompetitie over 2 weken, een aantal pijntjes en mogelijke schorsingen was de opstelling iets anders dan gebruikelijk: Gerrit; Stan, Steffan, Sebastiaan, Erik; Bowe, Jens, Syb; Joran, Dennis en Stephan. De bank werd warm gehouden door Jelte, Wilmer, Jaap en de van een blessure teruggekomen Erwin.

Op Sportpark Sneek Wit-Zwart hing een goede sfeer en er waren vele toeschouwers aanwezig om de wedstrijd te aanschouwen. Bij Sneek waren ze al helemaal klaar voor het kampioensfeest, er moest alleen nog even gewonnen worden.

14:30u floot scheidsrechter van Tuinen voor de aftrap. Het was vrij snel duidelijk dat Sneek het tempo bepaalde en overtuigend speelde om zo kampioen te worden. Echter hield Oudehaske het eerste kwartier nog wel stand, tot dat de bal in de 18e minuut bij Harvey de Boer komt en hij deze binnen schiet, 1-0. Oudehaske probeerde mee te komen maar door het hoge tempo van Sneek kreeg Oudehaske geen kans. Af en toe wist Oudehaske er goed uit te komen maar echt kansen leverde dit niet op. Voor rust weet Jorn Wester, topscoorder van de competitie, nog een hattrick te maken waardoor we gaan rusten met een 4-0 stand.

In de rust worden er bij Oudehaske een aantal wissels doorgevoerd. Jelte en Wilmer komen in het veld. Syb en Sebastiaan mogen in de kleedkamer achterblijven. Dit betekent dat Erik op de rechtsbuiten positie komt en dat Stephan op ‘10’ komt te spelen. Het enige wat Oudehaske 2e helft nog kan doen is de schade beperken en proberen een goed gevoel aan de wedstrijd over te houden richting 18 Juni.

Met alle goede bedoelingen wordt er afgetrapt voor de 2e helft, helaas ligt de bal er na 2 minuten voetballen alweer in. Freerk de Jong krijgt de bal mee en kan binnen de 16 meter afronden. Sneek Wit-Zwart speelde als de kampioen en nam nog geen gas terug. Alwin Velds schiet een vrije trap binnen. Vervolgens weet Dennis Speelman na een uur voetballen een ere treffer te maken door een goede individuele actie. Sneek raakt hier niet van in de war. Freerk de Jong en Harvey de boer weten beide hun 2e doelpunt van de middag te maken en zetten de stand op 8-1. Joran Overwijk schiet via de muur een vrije trap erin, 8-2. Het slotakkoord was van Dani Mohammed, 9-2.

Namens VV Oudehaske: gefeliciteerd met het behalen van het kampioenschap en succes volgend jaar in de 2e klasse, jullie zijn de terechte kampioen.

Voor VV Oudehaske een pijnlijke middag, waar maar weinig goed gevoel kan worden uitgehaald. Alle focus op de nacompetitiewedstrijd van 18 Juni, dan gaan we er met z’n allen alles aan doen om handhaving veilig te stellen. Wij hopen dat jullie, supporters ons allemaal komen steunen om er hopelijk met zijn allen een goed resultaat te behalen! Tot dan!