Oudehaske weet voorsprong weer niet vast te houden tegen DWP

Oudehaske 1

DWP 1

3e klasse A

2 april 2022 14:30

D. Bosgraaf

Sportpark P. Bultsma
Jousterweg 140 A
8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

Oudehaske – Na 2 teleurstellende verliespartijen tegen VV Heeg en TONEGO (4-1 en 2-1), had Oudehaske afgelopen zaterdag de perfecte tegenstander om de weg omhoog in te zetten: VV DWP. Een echte streekderby, een wedstrijd op zich, de slag om het Nannewiid. Na de winterstop wil het maar niet lukken voor de mannen van trainer Koos van der Galiën. Er is nog niet gewonnen en nog maar 1 punt behaald. Teleurstelling al om en tijd om de koppen bij elkaar te steken om zo snel mogelijk uit de degradatiezone te komen.

Bij tegenstander DWP loopt het een stuk beter. De ploeg van trainer Anne Haven pakt de nodige punten en staat op een keurige 5e plaats. Alhoewel ook zij afgelopen week een teleurstellende verliespartij hebben geleden tegen Makkum (1-5).

Vanuit Oudehaske en Sint Johannesga waren er veel supporters gekomen om de wedstrijd te aanschouwen, dit zorgde voor een goede en sportieve sfeer op sportpark Pieter Bultsma. Stipt 14:30u floot scheidsrechter Dennis Bosgraaf voor de aftrap. Oudehaske had verwacht dat DWP er het eerste kwartier boven op zou zitten en veel druk vooruit zou geven, echter gebeurde dit niet. DWP wachtte af en liet het initiatief bij Oudehaske. Hierdoor kwam Oudehaske goed in de wedstrijd. Duels en 2e ballen werden veel gewonnen. Na een snelle ingooi van Stan Alleman, kon Joran Overwijk de bal voorgeven richting 2e paal. Jens Deden wist de bal bij de 2e paal terug te leggen op Dennis Speelman, voor Speelman was het vervolgens een koud kunstje en werkte de bal in de goal achter doelman Jelle Huitema. 1-0! Oudehaske liet het hier niet bij en drukte gelijk door. Nog geen 5 minuten later kreeg Stan Alleman alle ruimte om op te komen. Stan Alleman wist met een fantastische bal de vrijstaande Dennis Speelman te bereiken. Ook nu liet Speelman doelman Huitema kansloos en schoot de 2-0 binnen! Binnen het kwartier stond Oudehaske op een verdiende 2-0 voorsprong. Hierna liet Oudehaske zelfs nog een aantal mogelijkheden onbenut doordat het niet genoeg tijd nam of de verkeerde keuze maakte. Halverwege 1ste helft probeerde DWP zich terug te vechten in de wedstrijd. Oudehaske liet de bal ook meer aan DWP, zonder echt kansen weg te geven. Enkel uit standaardsituaties en een paar pogingen van afstand wist DWP gevaarlijk te worden, dit leverde echter weinig echte kansen op.

Tijdens de rust werd er het goede van de 1ste helft besproken maar tegelijk iedereen op scherp gezet voor de 2e helft. Het belangrijkste was om ook nu scherp te beginnen, om zo DWP geen kans te geven. Door de technische staf van Oudehaske werd er 1 wissel doorgevoerd, Jordy Mulder moest vanwege een blessure zich laten vervangen voor Sebastiaan de Leeuw.

Begin 2e helft was het gelijk duidelijk dat DWP zich niet gewonnen gaf. DWP zette nu wel druk vooruit en probeerde Oudehaske vast te zetten. Dit lukte ook redelijk en leverde kort na rust gelijk de eerste kans op voor DWP-rechtsback Brando Linders, echter trof hij geen doel. DWP kreeg steeds meer kansjes en na een klutssituatie vlak voor de goal van Oudehaske, waarbij een aantal spelers van zowel DWP als Oudehaske op de grond lagen, floot scheidsrechter Bosgraaf voor een handsbal en dus ging de bal op de stip. Sjoerd Koopmans schoot de bal hard in het zijnet en bracht de stand hiermee op 2-1.

DWP kreeg meer vertrouwen en Oudehaske liep steeds meer achteruit. In de 70e minuut komt Oudehaske goed weg wanneer Anton Holtrop in een 1 op 1 duel met keeper Gerrit Berger de paal raakt. DWP dringt aan en probeert door een extra aanvaller in te brengen wat te forceren. Ondertussen moet Dennis Speelman geblesseerd het veld verlaten voor Imme Schiere, nadat hij meerdere tikken heeft moeten verwerken. Ook JO19 speler Martin de Boer krijgt weer wat minuten, hij komt in het veld voor de moegestreden Joran Overwijk. In de 80e minuut wurmt Erwin Roffel zich door de Oudehaske defensie en word naar de grond gewerkt. Een vrije trap op de rand van het 16 metergebied. Keeper Gerrit Berger zet een verraderlijk stapje waardoor hij te laat is om te reageren op de vrije trap van Age Ellert van der Velde. 2-2. Met nog 10 minuten op de klok hinken beide teams op twee gedachten; doorgaan voor de winst of tevreden zijn met een gelijkspel? Oudehaske krijgt nog 1 goede mogelijkheid op de 3-2, deze kans werd helaas niet benut.

Zo eindigt de wedstrijd in een 2-2 gelijkspel. Een boeiende wedstrijd met 2 teams die beide absoluut niet wouden verliezen. Voor ons als Oudehaske wel teleurstellend dat we weer een voorsprong weggeven en de 3 punten niet uit het vuur weten te slepen. Echter brengt dit duel wel vertrouwen voor de komende wedstrijden. Komende zaterdag 14:30u staat de lastige uitwedstrijd tegen CVVO op het programma. Wij hopen weer op veel steun vanuit Oudehaske!

Opstelling Oudehaske:

Opstelling DWP:

Scoreverloop:
1- 0 VV Oudehaske (Dennis speelman / 7e minuut)
2-0 VV Oudehaske (Dennis Speelman / 13e minuut)
2-1 VV DWP (Sjoerd Koopmans / 58e minuut)
2-2 VV DWP (Age Ellert van der Velde / 82e minuut)