Kan Oudehaske 1 de maand april goed afsluiten?

Oudehaske 1

SVM 1

30 april 2022 14:30

A. Dijkstra

Sportpark P. Bultsma
Jousterweg 140 A
8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

Zaterdag, 30 april – Iets later dan u van ons gewend bent, maar hier is dan toch weer het verslag. Oorzaak van het iets later schrijven van het verslag is de derby die zondag op het programma stond waar een groot gedeelte van de selectie bij aanwezig was, hiervan moest een ieder toch zeker 2 dagen bijkomen. Dan gaan we nu over naar afgelopen zaterdag, toen stond de wedstrijd tegen SVM op het programma. SVM is de oud ploeg van coach Koos van der Galiën en presteert prima in de competitie, zij staan dan ook op een prima tweede plaats. Onze Oranjehemden presteren dit seizoen helaas een stukje minder (maar dat was waarschijnlijk al bij u bekend), zij staan op de twaalfde plaats. Echter bieden de afgelopen wedstrijden wel weer een stuk meer hoop, zo ook vorige week zaterdag tegen Heerenveense Boys. Deze wedstrijd werd weliswaar met 5-2 verloren, de beide ploegen gingen toen nog de rust in met een 0-2 stand in het voordeel van Oudehaske. Het was voor Oudehaske zaak om dat goede gevoel ook deze wedstrijd vast te houden en te zorgen voor een resultaat. Dat resultaat moest worden behaald met de volgende namen:

Gerrit Berger
Erik Hovius– Wilmer Hazenberg – Steffan Hamhuis – Stan Alleman
        Bowe Muurling– Stephan de Rijke– Syb van der beuken
              Joran Overwijk– Dennis Speelman – Jaap Faber

Wissels: Sebastiaan de Leeuw – Friso Hartstra – Martin de Boer. Jelte Bilijam was afwezig wegens vakantie, Jordy Mulder en Erwin Holtrop hadden (lichte) pijntjes.

Na een indrukwekkende minuut stilte kon de wedstrijd beginnen. Al snel werd duidelijk dat SVM het overwicht zou hebben, dit resulteerde dan ook al in een snel doelpunt. Chris Berndsen rondde een voorzet af en zette de 0-1 op het scorebord. Gedurende de hele eerste helft had SVM het overwicht en kon Oudehaske weinig grip krijgen op de ploeg uit de polder. Ondanks een aantal kansjes van SVM gingen beide teams de kleedkamer in met een stand die al vroeg op het scorebord stond, 0-1. Hiervoor grote complimenten aan de verdedigers, die de laatste weken goed staan te verdedigen. In de tweede helft moest Oudehaske absoluut uit een andere vaatje tappen om tot een resultaat te komen.

De tweede helft wist Oudehaske beter weerstand te bieden tegen SVM. Het druk zetten dat nu meer succes had dan in de eerste helft resulteerde halverwege tweede helft tot de eerste kans, Dennis Speelman zijn schot werd geblokt waardoor Oudehaske een corner kreeg. De corner genomen door Syb van den Beuken werd door invliegende Wilmer Hazenberg knap het doel in gewerkt. Hiermee kwam de stand op 1-1. In de 77e minuut kwam Oudehaske zelfs op voorsprong, een corner werd weggewerkt en kwam terecht bij Joran Overwijk, Joran kopte de bal terug en werd vervolgens de diepte ingestuurd. Één op één met de keeper schoot Joran beheerst binnen via de binnenkant van de paal. Niet veel later werd helaas de gelijkmaker alweer binnengekopt door Jorn Strijk. Iets voor de gelijkmaker had doelpuntenmaker Wilmer een gele kaart gekregen voor een niet al te beheerste tackle. Even later greep scheidsrechter A. Dijkstra voor de tweede keer naar zijn borstzak en verscheen daar opnieuw een gele kaart, helaas was deze ook voor Wilmer. Na deze rode kaart was het aan de mannen in het Oranje om alles op alles te zetten om dit punt binnen te halen. Na 95 minuten voetballen was het klaar en zo gingen beide ploegen met een punt naar huis.

Met nog 6 wedstrijden te gaan naderen we het slot van de competitie, voor Oudehaske zijn dit nog spannende weken. Te beginnen met aankomende zaterdag, dan staat de wedstrijd in en tegen Oeverzwaluwen op het programma. We hopen jullie allen dan weer te zien en zullen er alles aan doen om de volle buit mee naar huis te nemen. Tot dan!