Oudehaske heeft collectieve offday in Marknesse

SVM 1

Oudehaske 1

3e klasse A

30 oktober 2021 14:30

J. Wenting

Sportpark De Punt
Emmeloordseweg 2
8316AV
MARKNESSE
tel. 0527-201699

Marknesse – Na de overtuigende overwinning op TONEGO afgelopen week stond er vandaag weer een tegenstander uit de polder op het programma. Ditmaal was SVM uit Marknesse de tegenstander. Dit is de oud club van hoofdtrainer Koos van der Galien. De opstelling van Oudehaske bleef bijna intact ten opzichte van afgelopen week. Alleen Bowe Muurling stond nieuw op het wedstrijdformulier ten opzichte van afgelopen week. Sebastiaan de Leeuw ontbrak vanwege een schorsing. Verder stonden de (inmiddels) gebruikelijke namen op het veld.

Het begin van de wedstrijd was voor Oudehaske ronduit dramatisch te noemen. Al in de derde minuut kwamen de Oranjehemden op een 1-0 achterstand toen een vrije trap halverwege de helft van Oudehaske helft werd ingebracht en het Chris Berndsen was die boven alles en iedereen uit torende en binnen het strafschopgebied de openingstreffer binnen wist te knikken. Oudehaske had veel te veel ontzag voor haar tegenstander vandaag en werd hierbij voortdurend afgetroefd in de duels en bij tweede ballen. Oudehaske kon hierdoor moeilijk onder de druk van SVM uitkomen en hierdoor kreeg de thuisploeg een aantal mogelijkheden. Hierbij was er voornamelijk veel dreiging vanuit de standaardsituaties. SVM beschikt namelijk over een aantal kopsterke spelers die voortdurend de duels wisten te winnen. Halverwege de eerste helft gooide Oudehaske de schroom enigszins van zich af en wist het een kleine tien minuten onder de druk van de thuisploeg uit te voetballen. Hierbij het kreeg zowaar haar eerste mogelijkheid. Het was daarbij één van de aanvallers die aan de rechterkant doorkwam en onreglementair werd gestuit net binnen het strafschopgebied. Echter oordeelde scheidsrechter Wenting (die verder voortreffelijk floot) dat de overtreding buiten de zestien werd gemaakt. Deze vrije trap van Joran Overwijk werd onschadelijk gemaakt door doelman Christiaan Haagsma. Na een half uur verdubbelde SVM haar voorsprong. Rondom de middellijn was het SVM spits Arno van der Plas die de bal van de Oudehaske defensie kon ontfutselen. Hierbij kon hij de bal meegeven aan een medespeler die de bal subliem voorgaf. Hierbij wist Richard de Boer het luchtduel te winnen en de bal knap achter doelman Berger te knikken, 2-0. Vlak voor rust was kwam ook nog de 3-0 op het scorebord toen Arno van der Plas zich langs Bowe Muurling wist te wurmen en hij de bal in 2 instanties achter doelman Berger schoot. Hierdoor ging Oudehaske rusten met ruime en schier onoverbrugbare achterstand.

Oudehaske begon de tweede helft ongewijzigd. Het was nog steeds SVM wat de meeste dreiging had, maar Oudehaske probeerde de poorten nu wat meer gesloten te houden. SVM wist veel minder mogelijkheden te creëren en Oudehaske kon er sporadisch uitkomen, zonder dat het tot al te grote mogelijkheden leidde. Halverwege de tweede helft komt nog wel de 4-0 op het scorebord. Het is buitenspeler Sam van Bentem die op de rechterkant doorkomt en de bal twee instanties achter Gerrit Berger schiet. Vervolgens wisselt Oudehaske ook nog 3 keer. Dit betekend het debuut voor twee jongelingen, namelijk Jaap Faber en Tycho Stoker. Jaap Faber komt in het veld voor Stan Alleman. Tycho Stoker komt in het veld voor Jelte Biljam. Daarnaast komt Klaas Nauta in het veld voor Bowe Muurling. Debutant Tycho Stoker luistert in de 85e minuut zijn debuut nog bijna op met een assist als zijn vlijmscherpe voorzet vanaf de rechterkant het hoofd van Joran Overwijk weet te bereiken. Binnen het vijfmetergebied kopt hij uit een lastige hoek echter jammerlijk naast. Verder zijn er in het restant van de wedstrijd weinig noemenswaardigheden te vermelden, waardoor de goed leidende scheidsrechter Wenting na exact 90 minuten de wedstrijd eindigt.

Voor Oudehaske was het vandaag een collectieve offday waarbij het zich veel te makkelijk het kaas van het brood liet eten. Hiervoor wil het vlaggenschip zich graag revancheren. Een mooi moment om dit aanstaande zaterdag te doen. Dan staat het altijd lastige CVVO uit Lemmer op het programma, het team van oud Oudehaske trainer Tjalling Bergstra. Een goed moment voor Oudehaske om zich te revancheren. Om 14.30 uur zal de aftrap zijn op Sportpark P. Bultsma.

Tot dan!

Opstelling Oudehaske:

Opstelling SVM:

Scoreverloop:
1-0 Chris Berndsen (3e minuut)
2-0 Richard de Boer (34e minuut)
3-0 Arno van der Plas (45e minuut)
4-0 Sam van Bentem (71e minuut)