Onfortuinlijk Oudehaske vergeet zichzelf te belonen tegen CVVO

CVVO 1

6 november 2021 14:30

B. Nigro

Oudehaske – Na de collectieve offday tegen SVM Marknesse van afgelopen week was het zaak voor het vlaggenschip om haar rug te rechten voor vandaag. De tegenstander van vandaag was CVVO uit Lemmer. De Lemsters onder leiding van oud Oudehaske trainer Tjalling Bergstra is een angstgegner voor de Oranjehemden. De afgelopen jaren werd er zelden een punt gepakt tegen deze ploeg. Ondanks de matige prestatie van afgelopen week besloot Oudehaske trainer Koos van der Galien een ongewijzigd elftal het veld in te sturen tegen blauwwitte brigade uit Lemmer.

Nadat pupillen van de week Nikai en Brend de bal achter CVVO doelman Merlijn van Dijk hadden geschoten mocht Dennis Speelman de bal aan het rollen brengen. Beide ploegen begonnen afwachtend aan het duel en dat betekende dat beide ploegen de bal achterin rustig konden rondspelen. In de 2e minuut leidde een onsecure pass tot een eerste speldenprik van CVVO. Echter zorgde het niet voor veel dreiging. Zowel Oudehaske als de gasten konden enkele speldenprikjes uitdelen. Halverwege de eerste helft kwam Oudehaske goed weg toen CVVO na een corner via een scrimmage de bal op de paal kreeg. In de 26e minuut dacht Oudehaske op een 1-0 voorsprong te komen. Vanuit het middenveld werd Dennis Speelman bereikt, die vervolgens Joran Overwijk wegstak. Alleen voor de keeper wist Overwijk de bal ook langs de doelman te schieten, echter floot de scheidsrechter (terecht) voor buitenspel op appél van de grensrechter Van Dijk. In de 28e minuut kwam Oudehaske toch op een 0-1 achterstand. CVVO kwam aan haar rechterkant door, gaf een puntgave voorzet richting het strafschopgebied en vervolgens was het goalgetter Lourens Visser die slim voor zijn tegenstanders kwam en de bal goed binnen knikte. Na de 0-1 bleef Oudehaske gecontroleerd voetballen en ook CVVO deed dit. Dit leidde nog tot een kans voor CVVO. Het was Lourens Visser die weer doorkwam op de rechterkant en binnen het strafschopgebied kon uithalen. Zijn poging werd echter bekwaam door doelman Gerrit Berger gered. Verder werden er niet hele grote kansen of mogelijkheden gecreëerd, waardoor beide ploegen gingen rusten met een 0-1 stand.

Oudehaske begon ongewijzigd aan de tweede helft. Het spelbeeld bleef ten opzichte van de eerste helft ongewijzigd. Beide ploegen kregen de ruimte om te voetballen en trachtten ook om al voetballend bij het vijandelijke doel te komen. Desondanks bleef het wel een wedstrijd waarbij de mogelijkheden schaars waren. In de 60e minuut kwam Jordy Mulder in het veld voor Bowe Muurling. Vanuit hier werd er geprobeerd om meer naar voren te kunnen voetballen en om de bal sneller bij de voorwaartsen te krijgen. In de 65e minuut kreeg Jens Deden de eerste gele kaart van de wedstrijd. Na een overtreding op een CVVO-speler mocht hij zich melden bij de arbiter. Oudehaske kreeg steeds meer de overhand, maar moest geducht blijven op de omschakel momenten van de Lemsters. In de 75e minuut bracht Oudehaske meer aanvallende impulsen in het veld toen Stephan de Rijke het veld in kwam voor Jelte Biljam. Hierdoor schoof Erik Hovius weer terug naar de rechtsback positie. Voor CVVO werd het inmiddels vooral tegenhouden en werden de ballen steeds sneller ingeleverd bij de defensie van Oudehaske. Om de druk nog meer op te voeren kwam jongeling Tycho Stoker in de 85e minuut het veld in voor Stan Alleman om via de vleugels nog meer gevaar te stichten. In de 90e minuut was het Joran Overwijk die aan de linkerkant goed doorkwam en zijn tegenstander voorbijliep. Net binnen het strafschopgebied werd Overwijk vervolgens onreglementair gestuit door de nummer 4 van CVVO, strafschop! Tot ieders verbazing besloot scheidsrechter Nigro echter niet om de bal op de stip te leggen, maar een vrije trap toe te kennen aan het verbouwereerde Oudehaske. Deze vrije trap werd door aanvoerder Erwin Holtrop rakelings over het doel geschoten. Kort hierna floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd waardoor Oudehaske teleurgesteld het veld af droop.

Een wedstrijd waarbij Oudehaske voornamelijk in de tweede helft de overhand had en waarbij CVVO in de 90e minuut zwijnde, toen het geen strafschop tegen kreeg. Op basis van de gehele wedstrijd was een gelijkspel terecht geweest. Het vlaggenschip liet wederom zien dat het elftal conditioneel prima in elkaar steekt en dat het de tegenstander juist aan het einde van de wedstrijd vaak nog bij de strot kan grijpen. Aankomende zaterdag is het eerste elftal vrij. De eerstvolgende wedstrijd staat

weer gepland voor zaterdag 20 november. Dan staat er niet zomaar een tegenstander op het programma, maar dan wordt de ‘Derby van het Nannewiid’ weer gespeeld tegen onze groen witte vrienden van DWP. De wedstrijd zal worden gespeeld op Sportpark De Griep in Sintjohannesga. De aanvang van deze wedstrijd is 14.30 uur. Vanuit Oudehaske hopen we dan weer het grote aantal supporters langs de lijn te zien zoals vandaag tegen CVVO!

Tot dan!

Opstelling Oudehaske:

Scoreverloop:
0-1 CVVO (Lourens Visser ’28)