Drie punten zijn goud waard in de eindfase voor Oudehaske 1

8723CW
KOUDUM
tel. 0514-522662

Oudehaske - Het blijft ongekend spannend in de kelder van zaterdag 3A na een periode van goed voetbal voor Oudehaske met hier en daar slechts een aantal punten, waardoor Oudehaske met nog een handjevol wedstrijden op het programma de aansluiting naar boven hoopt te vinden. Tijdens de korte bespreking werd duidelijk dat er een aantal wedstrijden voor de boeg staan waar Oudehaske het van moet hebben, wil het nacompetitie of degradatie voorkomen.

Ten opzichte van vorige week tegen SVM, is er op slechts op twee plekken verandering aangebracht in de startopstelling van Oudehaske. Wilmer Hazenberg mocht de wedstrijd vanaf de zijkant aanmoedigen na een schorsing van een enkele wedstrijd en Jaap Faber mocht nadat hij bij het 2e met een voorsprong de rust inging, ditmaal zijn krachten bewaren voor later in de wedstrijd. Sebastiaan de Leeuw mocht Wilmers plekje invullen en Jelte Bilijam verscheen ook weer op het wedstrijdformulier als rechtsback.

Om 14:30 mocht scheidsrechter Bakker het eerste fluitsignaal laten klinken en liet de wedstrijd van start gaan. Oudehaske leek weinig tijd nodig te hebben om aan het niet gemaaide gras te wennen en liet geen angstig spel zien. Sebastiaan wist ook van achteruit met lange ballen te strooien. In de eerste helft wist Oudehaske geen doorbraak te forceren en moet na een aantal kansen toch met een goed gevoel de kleedkamer in.

Kort na de rust weet Oeverzwaluwen over de rechterflank een aanval op te zetten en laat de scheidsrechter zich verleiden door de naar binnen gesneden buitenspeler om een strafschop toe te kennen en doet dit dan ook. De speler die er aan gaat staan weet de keeper de verkeerde hoek in te sturen en zet Oeverzwaluwen op een voorsprong, 1-0. Na het hervatten weten beide ploegen geregeld kansen te vinden. Oeverzwaluwen vertrouwt voornamelijk op de buitenspelers als het om het creëren van kansen gaat. Door een aantal lange spelers achterin weten ze veel lange ballen te onderscheppen. Oudehaske daarentegen kan zo nu en dan de bal goed in het centrum vasthouden of de 2e duels winnen en wisselt af met aanvallen over de flanken. Zelden wordt er gekozen voor een hoge voorzet, vrijwel al het spel geschiedt over de grond. Oudehaske weet hierdoor weinig uitgespeelde kansen te forceren, maar toch zijn er geregeld schietmogelijkheden.

Tot halverwege de tweede helft wil dit nog niet baten, totdat er in de kluts een kans ontstaat voor Syb die geblokt getackeld wordt met een sliding en mede dankzij het roepen van medespelers weet Oudehaske de scheidsrechter zover te krijgen een strafschop mee te geven in de 70e minuut. Dennis gaat achter de bal staan en weet de bal binnen te schieten door de keeper de verkeerde hoek in te sturen. Na de penalty’s is het Oudehaske dat verzorgd voetbal blijft spelen, maar zowel Oudehaske en Oeverzwaluwen blijven kansen creëren. Oeverzwaluwen weet de bal een keer slim af te pakken van Steffan, die iets rustiger aan wilde doen dan zijn directe tegenstander, waardoor Bowe die goed op stond te letten eventjes in moest grijpen en de gele kaart voor lief moest nemen om een gevaarlijke kans te voorkomen. Steffan heeft dit naderhand netjes afgehandeld… ;) Beide ploegen weten de stempel niet meer te drukken op de wedstrijd. In de slotfase had deze wedstrijd uiteindelijk beide kanten uit kunnen vallen, dus misschien moeten beide ploegen blij zijn met een punt, ook al blijft het gevoel dat er meer in had gezeten.

Gelukkig kan Oudehaske aankomende dinsdag alweer laten zien tot wat het in staat is, wanneer de mannen thuis mogen aantreden om 20:00 tegen Willemsoord 1. Drie punten zijn in deze fase goud waard en dit is een week voor Oudehaske met twee kansen om zich te belonen voor het voetbal dat het op de mat weet te leggen afgelopen tijd. Hopelijk zien we jullie dan!

Opstelling Oudehaske: Gerrit Berger, Jelte Bilijam, Sebastiaan de Leeuw, Steffan Hamhuis, Stan Alleman, Erik Hovius (in: Jens Deden), Bowe Muurling, Syb van den Beuken, Joran Overwijk (in: Lars Reekers), Dennis Speelman en Stephan de Rijke (in: Jaap Faber).