Doelpuntenfestijn op grijze zaterdagmiddag

Heerenveense Boys 3

27 november 2021 12:00

G. Bilijam

Na het grijze weer van vorige week was het vandaag niet veel beter. Het was nat en droevig weer, maar desalniettemin waren de mannen van Hoske 2 goed gehumeurd en hadden ze zin om te gaan strijden tegen de mannen van HVB. Rustig aan stromen de mannen van het tweede de kantine binnen om onder het genot van een bakje koffie het even te hebben over hoeveel zin iedereen er weer in heeft vandaag en hoe erg de kater van de vrijdagavond was. Nadat Souffian eindelijk op zijn gemakje de kantine in komt toffelen om 11:15 kunnen we met z’n allen richting de kleedkamer. Tijdens dat iedereen zich in de zwart-oranje pakjes hijst, maakt Sjaak de opstelling en de strategie om HVB te bestrijden bekend. Ondanks het grimmige koude weer hebben de mannen er goede moet in om vandaag de drie punten in Oudehaske te houden en geen punten aan de Heerenveners mee te geven.

Na een goede warming-up zijn ze allemaal klaar om te voetballen en is het alleen nog wachten op het fluitsignaal van scheidsrechter Gerard Bilijam. In de eerste minuten wordt er niet bijzonder goed gevoetbald door Oudehaske evenals door de Boys. Echter weet Tygo Oudehaske op voorsprong te brengen door een strak balletje richting de linker onderhoek, de keeper probeert er nog een stokje voor te steken, maar slaagt hier niet in. 1-0. Heerenveen doet er alles aan om de gelijkmaker te maken om zo weer op gelijke hoogte te komen. Ondanks dat ze niet erg gevaarlijk zijn richting de goal van Oudehaske weten ze toch een paar kansjes te veroorzaken. Ook bij Oudehaske gaat het niet voor de wind, er worden wat slordige ballen gegeven die leiden tot balverlies, en het spel wil niet helemaal op gang komen. Heerenveen weet echter 10 minuten later wel een corner te verzorgen. Iedereen staat scherp om de bal weg te werken en de gelijkmaker te voorkomen, echter weet de cornernemer de goal te bereiken zonder daar zijn medespelers voor nodig te hebben. Sven was niet helemaal bedacht van een schot gelijk van de hoek van het veld en weet de bal niet meer tegen te houden. 1-1. Oudehaske 2 laat echter niet zomaar over zich heen lopen en zet gelijk de aanval in. Stephan vraagt de bal mee aan de rechterkant en weet de achterlijn te behalen, en geeft een mooie voorzet op Chielian, die hem dan alleen nog in hoeft te schieten en dat ook keurig doet. 2-1. Voor de rest was het spel niet meer heel spectaculair, er werden wat slordige ballen gegeven en beide partijen waren niet erg gevaarlijk. Totdat Jasper richting het einde van de eerste 45 minuten nog een lange bal op Tygo geeft. Deze lange bal komt in tegenstelling tot alle voorgaande lange ballen precies aan bij Tygo. Tygo weet de bal goed te controleren en schiet de bal zonder na te denken gelijk strak in de linkerhoek, de keeper kon er weinig tot niks meer aan doen. 3-1. Niet veel na het doelpunt fluit Bilijam af voor rust en gaan de spelers richting de kleedkamers.

Na even opgewarmd te zijn door een lekker kopje thee kunnen de mannen er weer tegenaan. Oudehaske zal hun best gaan doen om de wedstrijd helemaal hun eigen kant op te keren en niks meer weg te geven. Want ze staan wel 3-1 voor, maar zoals we vorige week ook bij VVO 1 tegen DWP 1 hebben gezien kan het nog alle kanten op. Het spel van de eerste helft wordt weer hervat, en Heerenveen slaagt er niet in om veel weerstand te bieden voor de mannen van Oudehaske 2. Want na enkele minuten voetballen ligt de bal alweer in netten van Heerenveen. Jaap staat volgens aanvoerder Jasper compleet op de verkeerde plaats, maar ondanks dat schiet hij vanaf randje zestien de bal tussen de palen van Heerenveen. 4-1. Het spel lijkt steeds beter te gaan voor Oudehaske. Maar of dat nou aan het goede voetbal van Oudehaske ligt of omdat de Heerenveners wat inzakken is nog de vraag. Wel profiteert Oudehaske hiervan want na een paar mooie combinaties aan de zijkanten die op niks uitlopen, word er een goede combinatie gemaakt tussen Tygo en Jaap aan de linkerkant waarna Jaap een strakke voorzet geeft op Souffian, die de bal daarna kalm in de rechterhoek legt. 5-1. Na al die goals kan Alexander ook niet wachtten om er één in te schieten.

Zodra hij de kans krijgt probeert Alexander het eens van een afstandje, en wat deed ‘ie dat netjes, de bal beland in één rechte lijn in de goal waardoor de keeper van Heerenveen kansloos is en alleen kan toekijken hoe de bal de goal in vliegt. 6-1. Ondanks dat de Hoske de overhand heeft in de strijd tegen Heerenveen, weten ze toch een paar keer de kant van Oudehaske te bereiken, echter zijn ze niet echt gevaarlijk. Uiteindelijk weten ze er toch een corner uit te slepen, en zoals we weten moet Oudehaske uitkijken met een corner tegen, aangezien de vorige tegengoal ook uit een corner kwam. Ondanks dat iedereen op scherp stond en Sven ook bedacht was van een bal in één keer op de goal wist Heerenveen toch te scoren door een stevige kopbal. 6-2. Gelukkig is er nog niks aan de hand en hervat Oudehaske gewoon het spel zoals ze dat al deden. Na nog een paar acties die helaas tot niks uitlopen weet Jetro uiteindelijk nog een keer te scoren wat ook gelijk de laatste goal is en Oudehaske de punten dus in eigen dorp houdt met een overwinning van 7-2.

Na alle vreugd en blijdschap werd het alleen nog maar beter toen Jappie ook nog eens een paar heerlijke goed gekoelde pilsjes tevoorschijn toverde. Al met al dus een geslaagde zaterdagmiddag voor de mannen van Oudehaske 2. Helaas door de nieuwe maatregelen die het kabinet heeft aangekondigd was dit eerst wel de laatste wedstrijd voor Oudehaske 2.