Pen teruggevonden in ‘De Pein’

9218RH
OPEINDE
tel. 0512-371956

Het laatste wedstrijdverslag van de Hoske 2 werd in oktober 2020 geschreven nadat er met 0-3 werd gewonnen op bezoek bij QVC 2. Sindsdien bleef het erg rustig in en rondom de teampagina van de mannen van Sjaak, Rudi en Jappie. Hierdoor is de pen ergens tussen oktober vorig jaar en afgelopen zaterdag zoekgeraakt. Jurjan heeft enkele pogingen gewaagd om de pen te zoeken, maar ook hij kon deze niet vinden. Vandaar dat het wedstrijdverslag van de oefenwedstrijd tegen Heerenveense Boys (1-5 winst) jullie verschuldigd is gebleven.

Gelukkig mocht er afgelopen zaterdag dan eindelijk weer afgetrapt worden in de bekercompetitie. De Hoske 2 zit dit jaar ingedeeld bij ONT 3, Leeuwarder Zwaluwen 4 & Drachtster Boys 4. De eerste wedstrijd die op het programma stond was de uitwedstrijd tegen ONT 3. Met een groep van 14 spelers werd er afgereisd naar Opeinde (De Pein). De grote afwezige deze middag was klusjesman Jappie die samen met zijn broer het dak van de bijkeuken bij zijn ouders heeft vervangen. Gelukkig zagen we hem nog wel verschijnen op de later die middag georganiseerde barbecue. Daarnaast kon Bowe helaas niet meedoen doordat hij een ‘dikke knibbel’ had overgehouden aan de training van de donderdag ervoor. Het was goed om te zien dat hij wel meeging om het team te supporten!

In de eerste 15 minuten van de wedstrijd had Oudehaske veel moeite met het spel dat door ONT gespeeld werd. De fysiek sterke spits werd vaak gezocht met lange ballen, echter bracht ONT Sven niet in grote problemen. Oudehaske ging een beetje mee in het spel van ONT en hierdoor werden Jetro, Tycho en Chielian bij balbezit veel in de diepte gezocht. Alle drie de spelers kregen hierdoor de kans om een goal te scoren, maar de keeper van ONT was iedere keer snel genoeg uit zijn doel om dit te voorkomen. Helaas moest Chielian het veld na ongeveer een half uur verlaten met een enkelblessure, hij werd vervangen door Friso. Kort na deze wissel moest Sjaak zijn tweede wissel al toepassen, doordat Jetro niet goed werd en besloot om een tweede penaltystip te creëren rond het zestienmetergebied (voor mensen met een zwakke maag, ik bespaar u liever de details). Jetro werd vervangen door Jaap en enkele minuten hierna werd er gerust met een 0-0 tussenstand.

Oudehaske begon de tweede helft ongewijzigd en voetballend zag het er stukken beter uit. Iedereen was veel geduldiger aan de bal en daardoor werd er op momenten mooi combinatievoetbal gespeeld. Om en nabij de 50e minuut werd er op de linkerflank goed druk gezet door Klaas en Jaap. Eerstgenoemde stuurde Jaap met een leep balletje de hoek in. Vervolgens gaf Jaap de bal voor en was Friso ondertussen richting de tweede paal gelopen, waardoor hij deze perfect op maat gesneden bal binnen kon tikken, 0-1. Een verdiende voorsprong en Oudehaske ging door. Nog geen vijf minuten later was er een een-tweetje tussen Friso en Soufian die daaropvolgend de doorgelopen Henk Jan weg wou steken. Helaas werd zijn bal van richting veranderd waardoor de bal tussen de keeper en de laatste man in viel. Tussen hen ontstond een miscommunicatie waardoor Henk Jan de bal kon onderscheppen en de vrijstaande Imme in kon spelen. Imme rondde vervolgens koelbloedig af, 0-2. De mooiste aanval van de wedstrijd volgde daarna. Vanuit de achterste linie werd er nauwkeurig opgebouwd, waarna de bal over meerdere schijven bij Jordy uit kwam die de bal vervolgens vanuit een volley op het dak van de goal zag verdwijnen. Ook in de tweede helft kwam Sven ondanks een paar kleine reddingen niet in grote problemen. Daarom kan er alvast verklapt worden dat hij ‘de 0’ heeft gehouden. Daarentegen hebben jullie nog wel een doelpunt van ons tegoed. Vanuit een korte corner was het Soufian die de bal perfect naar het hoofd van Henk Jan stuurde. Laatstgenoemde kon de bal bij de tweede paal binnen koppen, 0-3 en tevens de eindstand.

Komende zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen Leeuwarder Zwaluwen 4 op het programma. Om 12:00 wordt er afgetrapt op Sportpark Pieter Bultsma, en hierbij is alle support welkom.

Tot zaterdag!