Oudehaske 1 wint, maar blijft ruimte voor verbetering

9261VV
EASTERMAR
tel. 0512-471900

Na de gewonnen bekerwedstrijd tegen Kootstertille (5-3), stond zaterdag 11 september de tweede bekerwedstrijd op het programma. Om half 1 mocht iedereen zich melden om na een bespreking te vertrekken naar het altijd gezellige Eastermar, voor Oudehaske een nog onbekende tegenstander. Na een gezellige rit, met onderling een paar mislukte afsnijroutes kwam iedereen veilig aan om zich klaar te maken voor de wedstrijd.

Nog even een belangrijk weetje: Dit verslag wordt geschreven door iemand die na een wedstrijd altijd nog vrij weinig weet van wat er gebeurde, gelukkig was er een radioverslaggever van RTV NOF aanwezig voor een live verslag. Dat zou het maken van een verslag een stuk makkelijker maken, echter is dit verslag nergens meer terug te luisteren. Dus ik zal mijn hersens eens goed aan het werk zetten.

Opstelling:
Keeper: Gerrit Berger
Verdediging: Jelte Bilijam, Wilmer Hazenberg, Steffan Hamhuis, Stan Alleman
Middenveld: Erwin Holtrop, Sebastiaan de Leeuw, Syb van den beuken
Aanval: Gerard Hooisma, Dennis Speelman, Joran Overwijk
Wissels: Jens Deden, Souf Ilihiji, Jordy Mulder, Stephan de Rijke

In tegenstelling tot vorige week, toen het gladde voorhoofd van Stephan nog even voorzien moest worden van een goeie laag zonnebrand, scheen de zon vandaag niet. Het was bewolkt en zo af en toe kwam er een spettertje vocht naar beneden. Desondanks, prima omstandigheden voor een mooie voetbalmiddag. Om 14:30 mocht Dennis de bal aan het rollen brengen. Na 5 minuten spelen lag de bal al in het netje, door goed druk zetten kon Gerard er aan de rechterkant vandoor en die gaf een puike voorzet laag voor de goal die Joran zo binnen kon lopen. Na deze snelle 0-1 volgde enkele minuten later ook al de 0-2, Syb gaf een diepe bal en Dennis kon deze binnen sliden. Na 10 minuten stond er dus een mooie 0-2 op het scorebord, dan hoop je natuurlijk dat de oranjehemden de score snel nog verder uit konden breiden. Hier slaagden ze niet in want 10 minuten na de 0-2 maakte Eastermar de aansluitingstreffer. Een lange bal vanuit de verdediging vloog over de verdediging van Oudehaske heen en vervolgens werd Gerrit gepasseerd, 1-2. Er volgden vervolgens 20 minuten met kansen aan beide kanten, maar meer goals lieten even op zich wachten. In de 40e minuut kwam Speedy Gonzalez Joran op de linkerflank zijn directe tegenstander voorbij, hij gaf vervolgens een perfecte voorzet op Dennis die simpel de 1-3 binnen kon schieten. Twee minuten na de 1-3 veranderde de stand op het scorebord alweer. Het leek op een herhaling van de 1-2, opnieuw vloog een lange bal over de verdediging heen en Gerrit werd gepasseerd. Met de net gescoorde 2-3 zochten beide ploegen de kleedkamer op om daar te genieten van een heerlijk bakje thee.

In de tweede helft bleven Wilmer en Gerard achter in de kleedkamer. Sterkhouder Wilmer kreeg even een beetje rust en Gerard had verschillende pijntjes omdat hij in de eerste helft een aantal keren hard was aangepakt. Souf werd de vervanger van Gerard waardoor Syb naar de rechtsvoor positie zou verhuizen. Jordy was de vervanger van Wilmer.

Meteen na de rust kwam Joran zijn tegenstander opnieuw voorbij, hij gaf een lage voorzet bij de eerste paal en Dennis kon deze binnenglijden waardoor de stand op 2-4 werd gezet. Sebas mocht halverwege de tweede helft het veld verlaten en werd vervangen door Jens. Syb werd even later vervangen door Gogo Gadget Stephan. Stephan werd, toen hij nog koud in het veld stond, diepgestuurd. Zijn lange uitschuifbenen schoten de bal tijdens de dribbel richting de goal iets te ver voor zich uit, waardoor de keeper de bal kon pakken. Een verdediger van Eastermar dacht er even het zijne van het bracht Stephan met een sliding ten val. De jonge scheidsrechter Bosma toonde de verdediger een rode prent, hij mocht het veld verlaten. Joran maakte in de 70e minuut zijn tweede van de middag, een voorzet van Stephan werd bij de tweede paal binnengeschoten door Joran. Met nog 20 minuten te gaan, een man meer op het veld en een 2-5 voorsprong lijkt het een mooi moment om de score verder uit te breidden. Maar niks werd minder waar, het spel werd er niet beter op en dat resulteerde zelfs nog in een tegengoal. De bal bleef aan de zijkant van het strafschopgebied hangen en werd mooi binnen gekruld door de aanvaller van Eastermar. 3-5. Invallers Jens en Souf wouden ook nog even benadrukken dat ze aanwezig waren, zij kregen beide van de scheids een gele kaart. Hierdoor is Jens geschorst voor de volgende bekerwedstrijd, hij zet hier eveneens een stap in de goede richting om het kaartenrecord van Nick. V of Wilmer te verbeteren. Vijf minuten voor het einde van de wedstrijd schoot Dennis, na een dieptebal van Erwin de 3-6 binnen. Het was een doelpuntrijke wedstrijd met nog genoeg verbeterpunten voor Oudehaske.

Volgende week staat de bekerwedstrijd tegen Rottevalle op het programma. Iedereen die aanwezig was tijdens de wedstrijd, bedankt voor het komen en we zien jullie graag volgende week weer!

Gegroet, DD.