Oudehaske 1 verliest ook haar tweede competitieduel van Nijland

8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

Na een weekje vrij te zijn geweest stond er afgelopen zaterdag de 2e competitiewedstrijd op het programma tegen Nijland. Oudehaske is na een goede voorbereiding weer met beide benen op de grond gezet door het verlies tegen Waterpoort Boys. Tegen Nijland krijgen de jongens van trainer Koos van der Galiën een kans om zich te revancheren. Nijland is een stugge tegenstander die met een knappe overwinning goed aan de competitie begonnen is.

De volgende namen mogen het vandaag vanaf de aftrap laten zien: Gerrit; Stan, Steffan, Wilmer, Jelte; Erwin, Bowe, Sebastiaan; Syb, Dennis en Jens. Om 14:30u floot scheidsrechter Xander Luinenburg voor het begin van de wedstrijd. Al snel werd duidelijk dat Nijland niet van plan was om het spel te gaan maken en wachten rustig af op eigen helft tot dat Oudehaske een foutje zou maken. Vervolgens probeerden zij doormiddel van de lange bal hun behendige voorwaartsen te zoeken. Voor Oudehaske de lastige opgave om hier doorheen te voetballen want Nijland doet dat wat ze doen, redelijk goed. In de 7e minuut kwam er één van de vele lange ballen, deze werd niet goed verwerkt door Oudehaske en hierdoor kon Nico Pieter Bonnema de 0-1 binnen schieten. Een vervelend moment waar Oudehaske zich overheen moet zetten. Oudehaske komt beter in de wedstrijd en creëert een aantal goede kansen, echter gaan deze er niet in door de goed keepende goalie van Nijland. Dan komt er in de 30e minuut weer een counter van Nijland, de bal wordt vanaf de linkerkant voor de goal geslingerd, Gerrit schat de bal niet goed in waardoor Sjoerd Tjalsma voor zijn man komt en de bal in een lege goal kan schieten… 0-2. Oudehaske probeert de draad weer op te pakken en blijft door voetballen. Dit levert alleen geen doelpunten op. Rust.

In de rust wordt er bij Oudehaske één wissel doorgevoerd. Bowe gaat eruit, Joran komt er voor hem in. Dit betekent dat Oudehaske aanvallender gaat voetballen. Syb komt naast Sebastiaan op ‘10’ te spelen en Joran komt op zijn vertrouwde plekje aan de linkerkant. Met goede moed, passie en beleving vliegt Oudehaske de 2e helft aan. Duels worden uitgevochten en Oudehaske laat de bal goed rond gaan waardoor het vaak gevaarlijk wordt. Nijland komt bijna niet meer van hun eigen helft af en is de 2e helft alleen maar bezig met verdedigen. Tot dat er in de 66e minuut weer zo een uitval komt van Nijland… een lage voorzet vanaf de rechterkant wordt goed binnen geschoten. 0-3. Dan is de wedstrijd eigenlijk gespeeld en moet er heel wat gebeuren wil Oudehaske nog punten overhouden aan deze wedstrijd. Toch geven ze niet op en blijven het proberen. Iedereen raakt wat vermoeid en het spel wordt minder. Stephan komt er ondertussen in voor Syb en Friso voor Jens. Na een vervelende schop kon Friso er 10 minuten later weer uit, Lars kwam voor hem in het veld. Ondertussen tikken de secondes weg op het scorebord en blijft er weinig tijd over om er nog wat van te maken. In de 85e minuut scoort Oudehaske dan eindelijk, met een beetje hulp van de scheidsrechter kreeg Oudehaske een penalty. Dennis schoot hem keurig binnen.

Al met al een vervelende middag voor Oudehaske. Net als tegen Waterpoortboys maakt Oudehaske het zichzelf erg lastig door het maken van persoonlijke fouten. Het wordt tijd om de eerste punten van het seizoen te pakken en het vertrouwen daarmee weer wat op te schroeven. Volgende week staat daar de ideale wedstrijd voor op het programma, namelijk uit tegen DWP. Tot dan.