Vrouwen 1: teamwork on fire!

Oudehaske VR1

ST Creil-Bant/RKO VR1

28 januari 2023 14:30

Y. van der Meulen

Sportpark P. Bultsma
Jousterweg 140 A
8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

Na een mooie winterstop en gespeeld bekerwedstrijd werd vandaag weer gestart met de competitie voor de vrouwen 1 van VVO.
Onder mooie weersomstandigheden werd tegen Creil/Bant/RKO gevoetbald om 14:30 uur op het sportpark P. Bultsma.

Vandaag werd weer oud en vertrouwd Cathlyn op goal gezet. Hiervoor stond een achterhoede van Jikke, Thirza, Marij en Inge, op het middenveld speelden Lisanne, Rixt, Syl en nieuwe aanwinst Hedwig. En onze wel bekende voorhoede Britt en Sanne.
Op de bank begonnen (helaas geblesseerde) Anyck en (Top fitte) Sabine.
Niet te vergeten onder leiding van Anne Jan!

De vrouwen van Oudehaske zaten vanaf de eerste minuten goed in de wedstrijd en wisten mooie combinaties te maken met elkaar. Na enkele minuten spelen viel helaas onze topper Britt uit met een blessure :-(! Hierdoor kwam Sabine in haar plaats te spelen in de voorhoede. VVO moest hierdoor de wedstrijd uitspelen met 11 speelsters maar dat hield ze niet tegen. Volle bak 45 minuten in de vooruit. Kwamen vele kansen en zo schoot Sanne de 1-0 erin, wat een opluchting en wel verdiend!  Vele kansen volgden maar de keepster van Creil/Bant/RKO wist ze uit de goal te houden. Richting de laatste 10 minuten van de eerste helft begon VVO wat in te zakken maar wisten de wedstrijd onder controle te houden, af en toe hadden de vrouwen van Creil/Bant/RKO een kans. Maar wat had Cathlyn toch een mooie reddingen vandaag. Waarna de eerste helft afgefloten werd met een 1-0 voorsprong.

Na rust liep de wedstrijd gewaagd aan elkaar op Creil/Bant/RKO begon druk te zetten maar dit bracht de vrouwen van Oudehaske niet onder de indruk. Wederom de tweede helft waren weer vele mooie combinaties te zien. Hedwig stond goed in het midden te voetballen gaf mooie steekpasen waardoor Sanne regelmatig op de brommer naar het doel van Creil/Bant/RKO kon gaan en hier voor meerdere mooie kansen zorgden. Vervolgens werd het wat rustig aan beide kanten, na wat hangen en wurgen kreeg VVO een vrije trap, deze werd genomen door Thirza en kwam helaas op de lat terecht en de rebound wilde er ook niet in. In de loop van de tweede helft kwamen weer meerdere kansen voor VVO, er volgde een mooie hoge bal vanuit Syl maar deze werd wederom weer gestopt door de keepster, echter was het schot van Hedwig niet te houden en werd de stand 2-0. Nog 10 minuten te gaan op de klok, VVO begint wat in de zakken, wat krampjes en pijntjes maar oh wat werd er toch gestreden door het team. Helaas kwam er een mooi schot vanuit de hoekschop van Creil/Bant/RKO en werd onze “on fire” Cathlyn helaas gepasseerd. 2-1… en er kwam meer druk vanuit Creil/Bant/RKO, VVO ging alles of niets en hebben de laatste 10 minuten alles uit de kast gehaald en uiteindelijk toch de winst over de streep weten te trekken.
Voldaan en trots waren en zijn wij als team, fijne positieve sfeer in het veld en ernaast. Er is ontzettend veel gestreden met elkaar en zeker voor elkaar waarvoor mijn complimenten aan het team.

Een bedankje voor al onze trouwe supporters die aanwezig waren bij de wedstrijd en de vader van Inge voor het vlaggen !
En uiteraard een bedankje voor de scheidsrechter van vandaag !

Geschreven door een speelster van VR1.