JO12-1 boekt mede dankzij dubbelslag Jarno nipte overwinning op Gorredijk

8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

JO12-1 heeft woensdagavond een overwinning op Gorredijk JO12-1 geboekt. Thuis, op het Pieter Bulstma Sportpark, was het team nipt te sterk: 2-3. Jarno de Vreeze was de gevierde man, daar hij met twee treffers binnen 1 minuut een groot aandeel had in de zege van de thuisploeg. Dankzij de driepunter klimt JO12-1 naar de tweede plek op de ranglijst.

De thuisploeg oogde in het eerste kwartier erg slap, terwijl de bezoekers uitstekend aan het duel in Oudehaske begonnen. Gorredijk opende de score dan ook al in de zesde speelminuut (0-1). Gedurende de eerste helft kreeg Oudehaske langzaam aan iets meer grip op de wedstrijd, maar qua spel was Gorredijk de betere en creëerde ook de beste kansen op 0-2. Echter de defensie en doelman van Oudehaske voortkwamen dat en zo gingen beide ploegen 0-1 op scorebord de rust in.

Na een donderspeech stond Oudehaske JO12-1 na de rust een stuk scherper op het veld. Qua voetbal liep nog niet altijd soepel, maar er was meer felheid in de duels en sterke drang naar voren. Uiteindelijk werd de strijdlust van JO12-1 in de 43ste minuut beloond. Op de rand van doelgebied caramboleerde het leer voor de voeten van Jarno de Vreeze, die zonder aarzeling raak schoot in de rechterbenedenhoek (1-1). Nog geen minuut later werd na een balverovering op middenveld snel omgeschakeld en scoorde Jarno de 2-1. De wedstrijd leek gekanteld, maar bleef open en meeslepend.

De zege voor JO12-1 leek zo goed als zeker toen Brent Oenema in de 55ste minuut vanuit een mooie combinatie de 3-1 aantekende. Toch werd het nog spannend, want in blessuretijd wist Gorredijk toch nog de 3-2 te scoren. Uiteindelijk konden de gasten uit Gorredijk een nederlaag niet meer voorkomen, de eindstand bleef 2-3.

Door de overwinning stijgt Oudehaske JO12-1 naar de tweede plek op de ranglijst, met 3 punten achterstand op Heerenveense Boys die het op 12 maart thuis treft. Maar eerst moet JO12-1 de zegereeks vast zien te houden tegen Blue Boys JO12-1. De ploeg uit Nij Beets staat vierde en is zaterdag 5 maart aanstaande te gast in Oudehaske.