IJzersterke pot van JO14-1!

Oudehaske JO14-1

fc Harlingen JO14-1

26 maart 2022 10:00

G. Bilijam

Sportpark P. Bultsma
Jousterweg 140 A
8465PN
OUDEHASKE

Oudehaske JO14-1  -  FC Harlingen JO14-1 | 26-03-2022

Zaterdag 26 maart moesten wij om 10:00 spelen tegen FC Harlingen op het grasveld in Oudehaske. Er waren twee zieken aan onze kant dat waren, Mark en Egbert. In de warming-up bleek Rimon ook nog geblesseerd uit te vallen, we hadden uiteindelijk nog maar één  wissel. Maar gelukkig konden wij onze oude teamgenoten lenen van de JO17-1, Dani en Yvar. FC Harlingen was een compleet nieuwe tegenstander voor ons. Het beloofde daarom een leuke wedstrijd te worden.

Toen was het eindelijk zover, Harlingen nam de aftrap. Na 2 minuten ongeveer kwam Kim uit een moeilijke hoek 1 op 1 met de keeper maar die bal ging er helaas niet in. We waren gewaagd aan elkaar maar wij hadden de betere kansen. In de 23e minuut kwam Harlingen met een voorzet die bij de 2e paal werd terug gekopt voor de goal, een speler van Harlingen stond helemaal vrij. GOAL 0-1. Maar onze grensrechter zag het al direct, buitenspel. Direct uit de vrijetrap kwam een gevaarlijke aanval, Yvar schiet op de binnenkant van de paal. Iedereen telde hem al. Oudehaske was wel telkens in de aanval. Maar in de 29e minuut kwam Yvar er gevaarlijk langs, hij werd vlak voor de goal getackeld maar bleef staan. GOAL 1-0. Harlingen nam de aftrap maar die was heel erg slap en Yvar onderschepte hem. Via Stan, Jurjen en Tim kwam de bal bij Lammert terecht die een steekpass gaf op Yvar die hem afwerkte. GOAL 2-0. En die twee goals in vlak voor rust was wel heel erg lekker.

Rust

Vlak na rust gingen wij de bal opbouwen via Brent die hem mee gaf aan Yvar die hem heel erg mooi maakte met een stiftje. GOAL 3-0. Wij overheersten de hele wedstrijd bijna wel. Maar onze achterhoede speelde ijzersterk met Dani en Karst centraal en de backs met Pim en Gjalt die de vleugels van Harlingen telkens weer wist te stoppen. In de 45e minuut probeerde Yvar het maar weer eens van een afstandje, lobje over de keeper heen. GOAL 4-0. Jelmer die vandaag echt een klasse pot speelde moest er toch aan geloven in de 49e minuut. GOAL 4-1. Wij speelden de wedstrijd voortdurend als betere ploeg uit en kregen 4 minuten voor het einde nog een vrijetrap vanaf ongeveer 20 meter. Jurjen gaat erachter staan. Dani en Lammert gaan vlak voor de keeper staan, dat hielp zeker. GOAL 5-1. De scheids floot voor het einde. 5-1.
Volgende week moeten wij al om 09:00 in Tollebeek voetballen. Hopelijk is iedereen weer fit en gaan we met z’n allen weer voor de 3 punten.

Lammert.