Zege glipt JO14-1 in de allerlaatste minuut door de vingers!

Oudehaske JO14-1

QVC JO14-1JM

5 maart 2022 10:00

R Verhoef

Sportpark P. Bultsma
Jousterweg 140 A
8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

Zaterdag 5 maart mochten we na een paar zaterdagen zonder wedstrijden eindelijk weer voetballen. QVC jo-14 uit Stavoren kwam deze ochtend naar Oudehaske. De aftrap was om 10 uur.

Nikai uit de jo-12 kwam ons helpen als keeper omdat Jelmer er jammer genoeg niet bij kon zijn. Direct na de aftrap ging de wedstrijd gelijk op, maar wij waren wel wat snel en slordig in de passing. Na de eerste paar minuten werd het al wel beter en hadden we mooie combinaties. In de 13e minuut door een paar mooie combinaties kon Tim onze eerste goal maken 1-0. Kort daarna schoot Jurjen van een verre afstand op de goal, helaas ging deze bal net mis. In de 18e minuut wist QVC de 1-1 te maken. Ondanks de tegen goal bleven we goed door gaan en wisten we in de 20e minuut 2-1 te scoren deze was weer door Tim gemaakt. Na de 2-1 was het een tijdje spannend met acties van beide kanten. Via de linker kant kwam de grote en sterke spits er doorheen gelukkig wist Egbert met een geweldige sliding hem tegen te houden. 7 minuten voor de rust maakte Tim met een zuivere hattrick de 3-1 te maken. Deze stand wisten we tot de pauze vast te houden.

Ruststand 3-1

Vrijwel direct na de aftrap wist de tegenstander hun tweede goal te maken 3-2. Mede door deze snelle goal waren wij direct scherp. In de 44e minuut was er een actie van de tegenstander dat leidde tot een schot op goal maar Nikai wist hem tegen te houden. In het vervolg van de tweede helft waren we aan elkaar gewaagd. Ondanks de vele acties en mooie aanvallen wisten we niet tot scoren te komen omdat het net voor het schieten bijna elke keer misging. Kort voor tijd kwam er een doorgebroken speler van QVC 1 op 1 tegen Nikai maar met een fantastische redding had hij de bal tegen gehouden. We dachten dat we met deze stand de drie punten binnen hadden, maar helaas ging het in de allerlaatste minuut fout en maakte de tegenstander de 3-3.

Einde wedstrijd. Volgende week gaan we opnieuw voor de winst.

Groetjes van,
Gjalt Faber