Publiek grote winnaar bij spektakelstuk tussen vv Heerenveense Boys JO12-2 – vv Oudehaske JO 12-1

Heerenveense Boys JO12-2JM

Oudehaske JO12-1JM

13 november 2021 13:30

N. Haisma

Sportpark De Akkers
Rottumerweg 1
8445PA
HEERENVEEN
tel. 0513-636644

Opstelling bij start van de wedstrijd: Niels en Fernan in de verdediging, Wybe-Arent-Steven op het middenveld, in de aanval Brend en Jarno. Mark en Jurre stonden eerst wissel.

Begin van de wedstrijd ging gelijk op. Wij speelden goed over en speelden verzorgd. vv Heerenveense Boys had een goede linkstrappende keeper en een zeer gevaarlijke buitenspeler met rugnummer 11. Deze vleugelspeler maakte ook het eerste doelpunt voor Heerenveense Boys. Door prima combinaties creëerden we vooral schietkansen. Zo schoot Jarno na een goede aanval over, leverde een één-twee tussen Brend en Jarno net geen doelpunt op. Het zelfde geldt voor een combinatie tussen Brend, Jarno en Arent. We deden er alles aan, maar het stond nog 1-0.

Na de time-out kwam Jurre in de spits en Mark als verdediger in het veld, voor Fernan en Brend. Jurre maakte bijna gelijk, maar na goed doorzetten van Arent, Jarno en Jurre maakten we dan toch de gelijkmaker via Arent! Kort na de gelijkmaker kwamen we op een 1-2 voorsprong door een eigen doelpunt. De tegenstander had geen antwoord op de verrassende ‘moves’ van Jurre. De speler met rugnummer 11 schoot van afstand met een boog over Nikai heen en de stand was weer gelijk. Vlak voor de rust maakte hij ook de 3-2. Eigenlijk onnodig, want wij hebben uit veel schietkansen te weinig doelpunten gemaakt.

Opstelling bij start van de tweede helft: Mark en Niels in de verdediging, Steven-Arent-Brend op het middenveld, in de aanval Jurre en Fernan. Wybe en Jarno stonden wissel.

Helaas begonnen we niet zo goed, want de vleugelspeler van vv Heerenveense Boys kon twee keer scoren na flink wat kappen en draaien. Helaas dus 5-2 achter. Voorafgaand aan de time-out maakte ik twee goals, na goede voorzetten die ik kreeg vanuit het team. We stonden nu nog maar 5-4 achter en voelden dat de tegenstander moe werd.

Na de time-out kwamen Wybe en Jarno voor Fernan en Steven in het veld. Wybe maakte bijna gelijk, maar schoot helaas op de paal. Van André mocht ik weer als spits meedoen en maakte ons vijfde doelpunt, na een goede voorzet van Jarno. We konden het publiek in het veld horen juichen! Helaas schoot ik nog twee keer op de lat en net niet in het doel. Dit deed Wybe wel en hoe. Hij maakt een doelpunt door een ‘hakje’. We stonden voor met 5-6 en het was bijna tijd. Op het hoofdveld van vv Heerenveense Boys werd vuurwerk afgestoken om het eerste tijdens hun bekerwedstrijd te steunen. En wij wilden toen helemaal winnen. Helaas stak de nummer 11 van de tegenstander hier een stokje voor. Door twee doelpunten van hem, waarvan een vlak voor tijd via een counter, verloren we toch nog met 7-6. Heel zuur! Maar toch hebben we goed gevoetbald en er alles aan gedaan.

Op naar de volgende wedstrijd tegen sc Emmeloord.

Groetjes Fernan