Oudehaske MO15-1 buigt achterstand om en wint in Harlingen

8862AJ
HARLINGEN
tel. 0517-415918

Zaterdag 16 oktober 2021 stond deze wedstrijd op het programma. Om maar liefst 8.45 uur was de aanvang in Harlingen. Om 7.30 was het vertrek vanuit Oudehaske. Helaas missen we 4 meiden i.v.m. ziekte en herfstvakantie. Gelukkig is Kim weer bereid gevonden om het team uit de brand te helpen. Het elftal is dan compleet en ook echt een elftal. Ze vertrekken zonder wissels. Eerder dit seizoen bleek dat de meiden, dan ook in staat zijn, een overwinning te behalen.

De eerste helft moet het spel nog op gang komen. De aanvallen kunnen niet goed worden afgemaakt. Beide teams staan regelmatig buitenspel en bereiken hierdoor de doellijn niet. Beide keepers hebben het niet bijzonder druk. Oudehaske begint tegen de rust vooral via de rechterflank aan te zetten. Er ontstaan een aantal corners, welke door de Zeerobben iedere keer worden weggewerkt. Ruststand is dan ook 0-0.

Na een minuut of tien staan we allemaal nog te wachten op de gelukstreffer. Nog steeds is niet duidelijk waar deze zal vallen. Het blijkt dan snel aan de kant van de Zeerobben te zijn. Het wordt 1-0. Direct wordt Oudehaske wakker en zetten ze de stand vrij vlot op 1-1. Dit door een corner van Desirée welke binnen geschoten worden door Marit.

Dan begint Oudehaske er toch weer in te geloven dat ze het kunnen. Inke kan na een mooie uitbraak de 1-2 binnen tikken. Ook de Zeerobben beginnen dan weer aan te zetten. Het wordt weer spannender. Via een mooie voorzet van Inke tikt Kim de 1-3 binnen. De wedstrijd lijkt inmiddels erg lang te duren voor het publiek langs de lijn. Kort na de 1-3 komen de Zeerobben terug tot 2-3. Na nog 5 minuten komt gelukkig het eindsignaal. Eindstand 2-3. De meiden van Oudehaske waren net iets sterker dan de meiden uit Harlingen.